2 weken Griekenland yes or no?

Hallo

Ik ben een reisje aan het zoeken om ong. 2 weekjes door te reizen met wagen of te voet. Hier had ik al eens gedacht aan Griekenland. Mijn vragen hierrond:
[ul]
[li]Is het daar niet te warm in augustus?[/li][li]Is het een duur land?[/li][li]Is er veel te zien? Vasteland of Kreta?[/li][li]Is het te doen om een rondreis in Griekenland met openbaar vervoer te doen?[/li][/ul]Vorig jaar zijn we met de wagen naar Kroatië geweest. Dit was ons 100% meegevallen. Kan ik Griekenland hiermee vergelijken? Is Griekenland net iets exotischer dan Kroatië?

Groetjes

Is het er warm in augustus? Ik zou zeggen dat het is om dood te vallen.
Ik vind het een duur land, maar tis maar afhankelijk van wat je verwacht. je kan dagelijks souvlaki (sate) of salades eten voor weinig geld.
een schotel (moussaka,vlees/vis is vanaf 10- 18 euro.

overnachtingen: zit je natuurlijk in het hoogseizoen.
Ik weet totaal niet wat je bedoeld met exotischer??
kreta zijn zowel leuke opgravingen, leuke baaien,toffe wandelingen… maar met dit weer wandelen? :slight_smile:

Nog geen ervaring met vasteland griekenland met openbaar vervoer. een auto huren lijkt mij hier logisch…

Wat verwacht je van je reis??

Merci voor de reactie.

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt over de temperatuur. Weet jij misschien nog een ander leuke locatie waar het wel te doen is tijdens de maand augustus? We gaan wel eens graag wandelen maar ook snak ik naar een beetje infrastructuur waar we leuke terrasjes kunnen doen. Aan het strand liggen hoort ook bij ons activiteitenpakket maar hoeft echt niet elke dag.

Groetjes

ik weet gewoon dat het die periode superwarm is. Heb eens 2 zomers doorgebracht op kreta.
Middellands zeegebied is gewoon overal heel warm in die periode.

Wijzelf gaan regelmatig naar Agia GAlini, het zuiden van kreta omdat we daar vrienden wonen hebben. Rustig badplaatsje met veel restaurants / cafes en perfecte uitvalsbasis om op zelfstandige basis met openbaar vervoer/auto / scooter uitstappen te doen. zowel natuur, cultuur.

Kreta zou ik niet doen in de zomer; zeker niet voor actieve vakanties; daar is het lekker om op het strand te liggen en het rustig aan te doen.
In noord-griekenland zijn de temperaturen best te doen; denk eens aan een paar dagen wandelen in/op/rond het Olympos gebergte; hele mooie natuur en de voet van de Olympos is practisch aan zee!
Dan de omgeving van Ioannina schijnt ook heel mooi te zijn maar daar ben ik nooit geweest!
De Griekse prijzen zijn niet meer wat ze waren maar als je niet te veeleisend bent kan je overal wel een goedkope kamer en “cheap food” vinden.
Veel succes! :zon02:

Griekenland is niet exotisch en ook heel anders dan Kroatie, maar wel een geweldig land om naar toe te gaan.
Het is de bakermat van het oude Europa.
2 weken is wel heel kort om veel van het land te kunnen bekijken, het beste kun je dan een bepaald deel of eiland(en) uit zoeken.
Wij gaan al jaren met de auto en caravan, we nemen de veerboot vanuit Italie naar Griekenland en reizen dan verder.
In juni/ begin juli zijn wij er meestal en ook dan kan (net als in augustus) de temperatuur weleens oplopen tot 42/43 graden, als je aan zee zit
(wat bijna altijd het geval is) is dat stukken beter uit te houden dan 32 gr in Nederland.

ellen en bjorn.
Ik vind het een duur land, maar tis maar afhankelijk van wat je verwacht. je kan dagelijks souvlaki (sate) of salades eten voor weinig geld.
een schotel (moussaka,vlees/vis is vanaf 10- 18 euro.

Ik weet niet waar jullie zijn geweest, maar ben gisteren net terug gekomen uit Griekenland (Argolida en Epirus) en een hoofdgerecht kost meestal niet meer dan 6 tot 10 Euro, kom daar in Nederland maar eens om!
Een Pita Gyros koop je er nog steeds voor 1,50 Euro.
Het is echt nog steeds stukken goedkoper als Nederland.

Vindt persoonlijk ook Kreta niet echt representatief voor het echte Griekenland(super toeristisch, kaal en dor), er zijn veel mooiere eilanden en de Peloponissos en het vaste land zijn ook fantastisch.