2 weken Borneo?? Tips aub

Hallo mensen,

eind augustus gaan we naar singapore. Van hieruit hebben we 2 opties : of een vlucht nemen naar khota baru ( pherhentians) of naar kota kinabalu.over kota kinabalu twijfel ik echter of het echt wel zo mooi en leuk is

zijn er stranden waar je rustig kan relaxen op sabah?Ben niet echt op zoek naar avontuur,maar meer een plek om bij te komen en te genieten ( klinkt saai,maar heb al een avontuurlijke reis gehad dit jaar). Pherhentians heb ik bezocht en was heerlijk,maar nu dacht ik ff wat anders. Ben alleen bang dat het tegenvalt. ik lees veel over drukke stranden…krijg het er benauwd van hahaha

Om te relaxen moet je Borneo niet uitzoeken lijkt mij, dan zou ik iets anders uitzoeken. :wink:

In Kota Kinabalu is er niet zoveel te beleven. Vrij moderne stad met een paar shopping centra.
Je kan van daaruit wel wat (meerdaagse) dagtrips boeken maar merendeel is een beetje een tegenvaller.

Ik zou voor Pherhentians gaan, je kan daar altijd nog kiezen om zowel het kleine als grote eiland aan te doen. Sabah is naar onze ervaring minder aantrekkelijk voor een strandvakantie, wel is het leuk om daar de jungle te bezoeken.

Niet kiezen voor kota kinabalu hebben zelf naar manoukan geweest eiland voor de kust van KK.
Echt niet zo top vuil strand heel veel plastiek en ander vuil in het water, schandalig gewoon.
Verder grote stad met veel shopping centra, W ij waren er een week geleden.