Hallo!
Ik ga 4 maanden in Suriname vrijwilligerswerk doen en heb hiervoor mijn MKV aanvraag lopen.
Echter heb ik last van twee problemen:
-
Ik weet niet zeker of mijn visum optijd klaar is. Op 3 december is mijn aanvraag ontvangen en op 27 februari kom ik aan in Suriname. Ze geven hier 3 maanden voor en bij mij is dit net wat korter (86 dagen ipv 90). Moet ik werkelijk mijn vliegtickets omboeken als het niet optijd klaar is?
-
De periode voordat ik naar Suriname ga ben ik aan het reizen in Midden-Amerika. Ik vertrek op 26 januari. Dit betekend dat ik mijn KV visum niet kan ophalen bij het Consulaat van Suriname in Amsterdam. Echter moet dit persoonlijk gebeuren en kan niet worden opgestuurd. De mensen van het consulaat willen mij daar verder niet mee helpen, zij zeggen dat ik dan gewoon een retourtje Amsterdam moet boeken om me visum op te halen. Echter wordt de stempel pas in Suriname gegeven, dus ik vind het heel raar dat dit niet kan worden opgestuurd, in Suriname geregeld kan worden of door iemand anders kan worden opgehaald.
Ik ben deze reis al erg lang aan het plannen en heb geen geld genoeg voor een retourtje naar Amsterdam tijdens mijn reis en zou het ook heel erg zonde vinden om mijn reis naar Midden-Amerika af te moeten afzeggen enkel om een visum papiertje (en niet eens de stempel)!
Heeft iemand ervaring met deze 2 problemen? Alle tips/hulp/informatie is welkom!!
Mijn dank is groot!
Groetjes, Dorianne