Hi avonturiers!
Over een weekje is het zover, 2 mei vertrek ik om twee maanden te gaan backpacken in Thailand.
Tijdens mijn reis is mijn oneliner; go with the flow, vandaar dat ik ook geen idee heb hoeveel ik tijd ik waar ga besteden.
Het lijkt me erg leuk om een gedeelte samen te reizen! Daarom is het misschien wel makkelijk om in een notendop te vertellen wat ik globaal van plan ben, alhoewel ik open sta voor alle andere bestemmingen.
Ik vlieg natuurlijk op Bangkok, waarna ik(met tussenstops) naar Chiang Mai wil reizen(hier heb ik de tip gekregen ga naar Pai).Vanuit het noorden van Thailand lijkt het me leuk om door te reizen naar Laos.
Daarna misschien door naar Cambodja om daar een vlucht te pakken naar de eilanden van Thailand.
Ook kreeg ik de tip dat Koh chang een gaaf eiland is om lekker te chillen.
Ik wil dolgraag de fullmoonparty meemaken op 12 juni!
Iemand die gedurende deze tijd ook in de buurt is en zin heeft om een avonturierlijke reis te maken en samen lol te trappen?:lol:
“Go with the flow” is een prima uitgangspunt. Het kan echte wel zijn dat je veel tijd kwijt bent aan het zoeken naar de juiste overnachtingsplek.
Wanneer je onvoorbereid bent, werkt het zo:
Je komt ergens aan met de bus, en er staan vele taxi’s of brommertaxi’s voor je klaar. Je zegt: Hotel.
Dan gaan ze eerst naar een veel te duur hotel, omdat je westers bent, en dus rijk. Daar gaat het al niet naar je wens. Vervolgens zeg je dat ze naar een goedkoper hotel moeten, en dan gaan ze naar het hotel wat hen de hoogste commissie geeft. Dat zijn vaak niet de beste hotels.Dan ben je dus nog nergens.
Daarbij komt ook nog dat ze je sowieso teveel geld vragen voor de rit, omdat jij toch niet weet wat de prijzen zijn. Bovendien, de prijs is nog steeds laag, dus je hebt het niet eens door.
Mijn tip: Koop een reisgids (bijv. Lonely Planet) , dat haal je er altijd uit. Je bespaart je tevens de ergernis.
Nou zoals ik al elders op dit forum al gezegd hebt Joyce,kan je altijd een berichtje posten op het Reisgenoten Forum
Eenieder die interesse heeft kan dan contact met je opnemen.
Wat betreft Pai :Je kunt er voor kiezen om een rit met een minivan te boeken in Chiangmai die +/- 3,5 uur.
Zelf zou ik opteren om een motor of een scooter te huren,je doet er wel iets langer over maar het voordeel is ook dat je kan stoppen op de vele mooie plekjes die je onderweg tegenkomt.
Sommige vervoersbedrijven in Chiangmai hebben ook in Pai een vestiging,waar je eventueel je motor of scooter kan binnendoen naderhand.
Hieronder nog een routekaart !
Hee Wennos, ik vertrek 1 juli naar Thailand, kom 2 juli aan in Bangkok en verblijf dan een aantal nachten in het New Road Guest House om van daaruit een aantal excursies in Bangkok te ondernemen en dan later verder te reizen naar het Noorden. Ga jij ook richting het Noorden? En ga je ook een trektocht doen en weet je al waar? Haha ik heb veel websites bezocht, maar weet nog steeds niet of ik het beste naar Chiang Mai, Chiang Rai of Pai kan gaan voor de trektocht, ben wel van plan alledrie de plaatsen te bezoeken.
Hey Maraj.
Ik vertrek 7 juli en kom 8 juli aan. Ik verblijf 2 dagen in bangkok. Dan reis naar sukhothai, daarna door naar Mea sot hier ga ik mijn jungle trekking regelen die plaats vind in umphang (schijnt mooier en robuster te zijn dan chang mai enz…) na de trekking terug naar mea sot om door te reizen naar chang mai en dan naar pai!! Daarna ga ik nog 2 weken naar het zuiden. Reis je alleen?