2 maanden Amerika; werken tegen kost en inwoning

Hallo allemaal!

Ik ben 19, & net nieuw hier op deze site.
Ik wil graag voor 2 maanden naar Amerika, even lekker genieten van de omgeving daar.
Het liefst wil ik ergens terecht kunnen, en bijv. een handje helpen bij mensen thuis, of op een ranch ofzo. En dan tegen kost en inwoning.
Nu hebben ik even op internet gekeken, maar kan niet echt iets geschikts vinden. Is dit wel te realiseren?
Weten jullie misschien een adresje of een site?
Of hebben jullie zelf informatie?
Heel erg bedankt alvast!

X

Hoi Lianne,

Welkom op het forum! Ik zie dat je nog geen reacties hebt op je post. Heb je al wat gevonden of ben je nog steeds op zoek naar een verblijfplaats?

Een goede manier van tegen kost en inwoning ergens verblijven is wanneer je zou werken als au pair, dit is alleen vaak voor minimaal een jaar.

Soms kan je ook in het (youth)hostel waar je blijft wat klusjes doen om gratis te overnachten, dit kan je alleen wel pas vragen wanneer je er al een tijdje bent en je goed met de mensen die er al werken overweg kan.

Een andere manier om goedkoop te overnachten in Amerika is couchsurfen, maar dit kan je niet twee maanden bij één persoon doen, het is meer bedoeld voor kortere tijd. In ruil voor een slaapplek bij iemand thuis kan je ze trakteren op een etentje of typisch Hollandse kadotjes voor de gastvrouw/heer meenemen zoals stroopwafels. Het is wel verstandig van te voren alle adressen afgesproken te hebben en deze adressen ook uitgeprint mee te nemen.

Maar misschien heb je zelf al wel andere ideeën?

Succes!

Op een ranch/boerderij: zoeken via WWOOF!