1e nacht hotel in Auckland

Hallo, wij gaan de eerste drie weken van juni op het Noordereiland rondtoeren. We gaan er van uit dat we geen hotels vooraf hoeven te boeken, maar willen de eerste nacht in Auckland wel een overnachting vastleggen(van 30 op 31 mei). Hotel hoeft niet te duur te zijn, maar kwalitatief wel goed. Het liefst iets authentieks met vriendelijke bediening en het mag wel iets aparts zijn. Wie heeft er een goede suggestie? Andere vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met het reizen over het Noordereiland in de winter periode? (juni, juli, aug)

Ik boek zelf meestal gewoon een kamer in het Mercure hotel, maar ik ben dan ook geen fan van Auckland. Heb een hele slechte ervaring in het Fat Camel hostel, brrr, en sindsdien is het Mercure mijn favoriete stekje, lekker centraal, schoon en veilig.

Ik heb ook goede dingen gehoord over Best Western Barrycourt Suites iets verderop. Sommige kamers hebben een schitterend uitzicht over de stad en de mensen zijn er erg vriendelijk.

1 like

Wij zaten in maart in The Quadrant. Leuk ‘opgehipt’ hotel met vriendelijk en servicegericht personeel. Ruime kamers (wij hadden studio), sommige met mooi uitzicht over stad. Op loopafstand van centrum (vond ik belangrijk, want pas de volgende dag haalden we ons vervoer op).

Zat bij ons in een pakketreis, dus in de prijs per nacht heb ik me niet verdiept.

1 like

Wij zijn in Auckland verblven in Verandahs, een relaxte backpackers accomodatie met ook luxe double rooms met prive badkamer. Erg schoon en op loopafstand naar citycentre en de super leuke wijk poinsby.

Winter NZ? Brr… als je van kou en skien houdt, is het prima. Maar wij zijn net terug, maar we vonden het erg koud worden (maart en april). Bovendien zullen vele wegen op Zuidereiland gesloten zijn vanwege de sneeuw. Volgens mij is het Noordereiland ook wel frisjes.

Tip: Ga vooral de Tongariro Alpine crossing lopen (als het kan!!!).

Veel plezier
Dave

Geef even dit topic een schopje, met dezelfde vraag… tips zijn welkom voor een leuk hotel/hostel in auckland voor de eerste 2 dagen! Liefst lekker dichtbij winkels etc, zodat ik nog wat spulletjes kan scoren :stuck_out_tongue: Aftellen is begonnen, ik vertrek 25 feb! Nog meer mensen die tijd aanwezig?

Neem eens een kijkje op de site van de BBH, dit is de hostelorganistie van NZ

Wij zaten in het Mercure Auckland, dichtbij de haven en op Queenstreet. Later hebben we ook nog in Upper Queens gezeten in het Ascotia of Queen. Beide hotels zijn wel aardig maar missen de gezelligheid van een BBH hostel.