1e kerstdag vliegen, het weer de komende 3 weken.??(zekerheid op iets moois?)

Beste (mede)reizigers,

Aanstaande zondag (1e kerstdag) vertrek ik van Amsterdam naar Kuala Lumpur om vervolgens paar uur later door te vliegen naar Langkawi. Daar blijf ik tot de 28e en ga dan door naar Koh Lipe. Hier ben ik t/m nieuwjaarsdag.

Vanaf dat moment staat eigenlijk nog niets vast. Mijn vriendin zit nu in Maleisie en zie ik in Langkawi. Ondanks dat ze het heel leuk heeft en geniet wat het land te bieden heeft baalt ze wel een beetje van de constante regen die er valt. Samen met de 33 graden maakt het, het wel extra plakkerig.

Nu weet ik dat jullie ook geen weersdeskundigen zijn maar wil aan jullie vragen wat raadzaam is om te doen na Koh Lipe. Waar ben je verzekerd van enigsinds mooi (zon) weer ?:vak02: Ik ben toch een maand in Thailand (al kunnen we ook nog doorreizen naar omringende landen maar toch)

Het weer is de laatste tijd wereldwijd erg van slag maar hoop nog een mooie plekje te kunnen vinden. Als er iemand is met verdere tips op dit moment en waar je het beste van Lipe door kan reizen hoor ik dat graag. Alle tips/suggesties/planning zijn meer dan welkom :cheer:

Alvast bedankt,

Erik

Hier heb je alvast iets !! Het KNMI van Thailand !! Is , volgens mij , aardig te begrijpen .
http://www.tmd.go.th/en
Prettige vakantie :slight_smile:

1 like

TMD is erg onbetrouwbaar wat betreft voorspellingen plus de site is moeilijk begrijpelijk te lezen.

De hele Andaman Kust heeft normaal gesproken prima weer deze tijd, en ook op het moment is het hier prima. De eilanden in de Golf van Thailand minder, maar: de verschillen zijn veel kleiner dan de meeste mensen denken. Dus ik zou zelf ook zonder aarzelen daarheen gaan.

Hier in Bangkok al zo’n 2 maanden geen druppel regen meer gezien. Temperatuur is iets gedaald laatste 10 dagen dus een stuk beter dan voorheen.
Morgen richting de Isan, dus na kerst weet ik iets meer over het weer daar…