Wij reizen komende zomer naar Sri Lanka en hebben een overstap van 19 uur in Delhi. We gaan eerst een aantal uren slapen, maar willen tegen een uur of 9/10 in de ochtend op pad om de stad te bezoeken.
Heeft iemand tips?
We moeten om half 5 weer op het vliegveld zijn dus hebben iets meer dan 6 uur de tijd.
Dit lijkt me te weinig om de taj mahal te bezoeken niet waar??
Inderdaad, want de Taj is 2 x 2.5 uur taxi over de nieuwe snelweg dus netto zou 1 uur overblijven :chin:
Red Fort, Qutub Minar, India Gate, Presidents palace en parlement (alleen buitenkant te zien) zijn wel zo’n beetje de grote trekpleisters. Wij vonden het Gandhi Museum (Gandhi Smrti) een klein maar fijn juweeltje, huis waar hij lang gewoond heeft en ook helaas vermoord werd.
Ik zou op het vliegveld een taxi boeken voor een city trip langs de dingen die je wilt zien. Beste manier om met enig comfort rond te kijken. gewoon ter plekke een prijs afspreken, overleggen wat je wilt zien
Dagtrip boek je al voor 15 euro of zo en scheelt je een heleboel gedoe.
En een visum aanvragen anders kom je het land niet in
We komen snachts om twee uur aan en gaan eerst eenpaar uur slapen in een hotel. Daarna dus een taxi of riksja huren om van alles te bekijken?
Bedankt alvast voor alle reacties! !
Je kunt bij een lokaal reisbureautje een goedkope stadstour per bus boeken. De vraag is echter of jij genoeg tijd hebt om zo’n bureautje te vinden. En bovendien duurt het vaak lang voordat de bus - bijv. vol met Srilankezen - komt opdagen. De hele dag een Ambassador taxi huren is niet duur, een auto rickshaw nog minder. Qutub Minar, Baha’i temple, Jain temple, een beroemde Hindu-tempel (naam?), India gate, Gandhi-house (ook van binnen), langs het Red Fort en langs de Big Mosque, lunchen, je kunt het allemaal in 1 dag doen. Voor je instapt alle highlights opnoemen, Veel plezier!
Hoi,
Ik neem aan dat je een hotel boekt met airport pick-up. Deze taxi’s zijn vaak particulieren met een auto die voor taxi spelen. Hij zal je zeker vragen of je hem de volgende dag nodig hebt. Regel een goede prijs en je bent klaar. Zit niemand tussen dus als je goed kan onderhandelen ben je goedkoper uit dan via een reisbureautje.
Ik zou ook een sikhtempel bezoeken. Bijvoorbeeld voor de lunch. (Je kan in alle sikhtempels gratis eten) onvergetelijke ervaring. Je betaalt naar draagkracht. Jij betaalt dus niet alleen voor jezelf maar ook extra voor arme indiers zodat zij weer een gratis maaltijd kunnen krijgen. Leuk om rond te kijken in de keukens met de mega-pannen.
In ieder geval veel plezier, en succes met je visa aanvraag!
Marijke
1: zorg dat je een visum hebt
2: koop metro dagkaart( 100 Rps) en neem metro tot station New Delhi. Daar stap je over op blauwe lijn richting Noida ( pas op blauwe lijn splitst zich in 2, dus wees zeker dat je de metro richting Noida neemt)
3: stop aan halte AKSHARDAM en wandel tot aan Akshardam tempel ( 10 min) Deze tempel vind ik de mooiste van Noord India Bezoek de tempel maar niet de attracties die er bij horen. Totaal heb je hier minimum 2 uur voor nodig.Neem blauwe metrolijn terug tot halte Rajiv Showk ( Connaught place )
4 : bezoek Connaught place met Palika market en Janpath area
5: Je kan eventueel ook volgende dingen bezoeken me metro : Fort + Jama Mashid + Chandi Chowk ( gele lijn)
Qtab Minar, Karol Bagh Market ( dan stop je in Karol Bagh station als je van Akshardam terugkomt)
Hauz Khas vilage - hier moet je nog een 50 Rps tuk-tuk nemen vanaf metrostation tot Hauz Khas