geschreven in 2014
http://www.wereldwijzer.nl/attachment.php?attachmentid=61104&d=1395677867&stc=1
We zijn de laatste zes weken in Nederland geweest. Wat betekent dat ik niet heel veel uit Turkije te melden heb.
Het was voor ons een zinnige tijd. Alle vier de kinderen hadden wat aandacht nodig en ook mijn gezondheid vroeg om wat aandacht. Maar alles lijkt op de rit te staan en wij zijn weer terug in Turkije.
Waar ga ik dan nu over schrijven? Ik denk dat ik wat oude anekdotes op papier ga zetten.
Dit verhaal is helemaal in het begin van onze Turkije ervaring; we hebben de tuin nog niet aangelegd, er is geen straat-verlichting op ons laantje, we komen alleen in de vakanties in ons huisje.
Hasan, een dorpsgenoot, die al een paar columns geleden langs is gekomen.
Onder andere in die van de de taalverwarring waarin wij dachten dat hij bananen voor ontbijt zou brengen en hij met een complete bananenboom op zijn schouder langskwam.
Hij had ons in deze vakantie ook weer snel ontdekt. Deze vakantie hadden we mijn moeder en haar schoonzus als intensief en aangenaam gezelschap meegenomen.
Twee tachtigers die ons huisje en toekomstig leventje zelf wilde bekijken. We zijn veel met hen op pad geweest en ze zijn met verhalen thuisgekomen alsof zij een wereldreis gemaakt hadden.
hier kun je verder lezen