Hallo,
Wij gaan in juni 17 dagen naar Sri Lanka van 16 juni tot en met 3 juli. We hebben voor deze periode in Negombo een hotel geboekt…
We reizen met een peuter van 2,5 jaar en willen van onze reis graag een combinatie maken van rondreis vs. een relaxvakantie.
Aangezien het mijn geboorteland is, gaan we er vanuit dat we hier nog vaker heen gaan…
We zitten er zelf aan te denken om eerst alleen 1 deel van het eiland te zien noord of zuid?
Heeft iemand van jullie tips voor deze periode? De Sigiriya bijv. lijkt ons super mooi, maar niet praktisch om zoveel treden te beklimmen met een kleintje. Wat is het beste vervoermiddel? Hoe is het geregeld met een kinderzitje o.i.d.?
We willen het voor hem ook niet te zwaar maken, maar daarnaast willen we hem ook graag wat laten zien. (Hij wil nu al graag olifanten zien) ![]()
De route die we op dit moment in gedachten hebben… (Ik heb geen idee van de afstanden, dus al iemand dit kan aanvullen, zou dit helemaal super zijn).
Negombo - Kandy
Kandy - Nuwara-Eliya
Nuwara-Eliya - Ella
Ella - Negombo
relaxen
Negombo - Ratnapura
Ratnapure - Udawalawe
Udawalawe - Galle
Galle - Negombo
We hebben het hotel in Negombo geboekt voor deze periode op basis van volpension. Ik weet niet of deze afstanden 1 in dag/2 dagen te doen zijn of dat je meer tijd kwijt bent… Want dan zouden we vanuit onze standplaats eventueel dagtochten kunnen boeken.
Slaan we met deze routes niet heel veel over?
Ik hoor het graag of iemand ons kan helpen/adviseren.
Alvast bedankt!!!