Hallo,
Op 4 september vertrek ik voor 12 maanden naar Australië.
Voorlopig bestaat mijn reisschema uit vooral vage ideeën.
Eerst zou ik de cursus van Leconfield volgen (jackaroo) en daarna proberen werk vinden op een ranch voor een maand of vier. Is dit te doen? Vind je makkelijk werk op een ranch? Wordt je betaald als je al kost en inwoon krijgt?
Daarna zou ik mij een fiets en kar aanschaffen en nog 8 maanden fietsen door Australie. De route die ik nu in mijn gedachten heb loopt van Sydney naar Melbourne - Adelaide en vanaf Adelaide richting Darwin, eens daar aangekomen zou ik de kust volgen in oostelijke richting om zo terug uit te komen in Sydney. Is dit een goeie route of doe ik de reis beter op een andere manier?
Is dat op gebied van klimaat te doen? Ik zou mijn fietstocht ongeveer in Januari willen beginnen en dus vooral in herfst en winter fietsen, valt er dan veel regen?
Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een fiets in australië? Kan er mij iemand tips geven waar ik op moet letten als ik een fiets koop om door bergen, zand, en dergelijke te rijden?
Omtrent slaapgerief heb ik ook nog een vraag, hoe warm moet mijn slaapzak zijn, ik las op verschillende sites dat het in de outback behoorlijk koud kan zijn 's nachts, klopt dit? Is een slaapzak die tot aan 0°C gaat dan genoeg?
Ik heb nog veel vragen, maar ik zou al blij zijn mochten er mensen zijn die iets meer afweten van de dingen waar ik nu nog mee zit.
Groeten, en alvast bedankt.