10 weken azie met kindje van 4 jaar

Hallo,

Wij willen volgend jaar zo’n 10 weken rondreizen door Azie met kindje van 4 jaar oud.
Momenteel zit ik te denken aan Vietnam en Indonesie.
Maar als er mensen zijn die ons kunnen overtuigen om tijdens die 10 weken ander landen te bezoeken (moet ook leuk zijn voor die kleine van ons) dan hoor ik dat graag.

Andres

Hallo Andres,

Leuke plannen hoor!

Wij hebben 7 maanden rondgetrokken met ons zoontje van 3,5 (werd tijdens onze reis 4 jaar). Daarvan zijn we ongeveer 5,5 maanden in Azie geweest www.dewereldreizigers.com .

Er zijn best veel mensen die dat doen. Ken je de site www.verrereizenmetkinderen.nl al? Daar kan je reisverslagen lezen van andere gezinnen die een verre reis hebben gemaakt met hun kind. Op het forum kan je ook heel goed met vragen terecht.

Veel plezier met de voorbereidingen!!!

Natasja

hoi natasja,
ik heb op internet al veel gelezen maar de meeste verhalen gaan over periodes van 5 maanden en meer.
als ik zoveel vrij kon krijgen dan was het voor mij geen probleem want dan kan je het lekker rustig aan doen. in 10 weken moeten er dus flink wat landen geschrapt worden. daarom mijn vraag.

gr.
andres

Hoi Andres,

Overweeg eens om naar Filippijnen te gaan. Ik zag op wereldreizigers .com, dat natasja en don hier ook een aantal dagen zijn geweest. Het land is niet toeristisch, maar wel heel mooi. De bevolking is heel vriendelijk en gastvrij. En wat voor jouw nog belangrijker is ,het is een van de meest kindvrindelijke landen die ik ooit gezien heb. In sommige landen kijken ze je raar aan als je met een lawaaerig of druk kind in een restaurant of iets dergelijks komt, maar in Filippijnen heb je met een kind altijd een streepje voor. Communicatie is hier makkelijk omdat engels de tweede taal van het land is.