Heb een retourtje geboekt naar Bangkok en ben van plan om een rondreis te gaan maken van 3 weken. Ik ga voor het eerst alleen en backpackend op reis en vroeg mij af wat waar ik het beste kan zijn in deze ‘natte maand’. Welke regio’s en plekken bevelen jullie mij aan?
alvast veel plezier, ik vertrek volgende week zaterdag! Wat betreft je vraag:
Je vliegt 1 september dus komt 2 september aan? Ik zou deze dag benutten om een leuk hotelletje op te zoeken, je backpack te dumpen en lekker op stap te gaan in de buurt van je hotel. Verken de omgeving rondom je hotel en doe je eerste indrukken van Bangkok op. Schiet een paar leuke foto’s, eet iets van een kraampje etc. Later op de dag kun je de tuk tuk pakken en de stad wat verder verkennen. Chinatown is leuk om af te struinen en ook Kao San Road is erg leuk in de avond (tevens een echte backpackers wijk). ’s Avonds een beetje op tijd naar bed om bij te komen van de reis en de eerste indrukken en de volgende ochtend vroeg uit de veren.
Loop een rondje in het Lumpini park om ff rustig wakker te worden en daarna de grote attracties afstruinen: Bezoek de Wat Po met de grote liggende Boeddha, bezoek het grand palace met al zijn goud en tierelantijn. In de middag kun je een leuke fietstocht nemen met één van de vele organisaties die dat aanbieden. Je zult merken dat de eerste dagen voorbij vliegen! ’s Avonds kun je misschien nog één van de hoogste gebouwen van Bangkok bezoeken om een hapje te gaan eten. De Bayoke Sky Tower is hier erg geschikt voor.
De derde dag is het misschien leuk om verder te trekken naar bijvoorbeeld Kanchanaburi. Je hebt dan misschien nog niet alles gezien in Bangkok, maar uiteindelijk kom je hier ook weer terug voor je vertrek. Je zou dan een dag eerder terug kunnen komen en een boottocht over de Klongs kunnen maken, de Wat Arun bezoeken en een bezoek brengen aan één van de vele grote shoppingmalls. Ook de snakefarm is een bezoekje waard en heeft meerdere malen per week een leuke show met slangen.
Wat je ook kan bezichtigen in Bangkok is de dierentuin.
De Dusit Zoo (naam van de dierentuin)is gelegen aan de Khao Din Park in Bangkok naast het Parlement House en Chitrlada Palace. Deze dierentuin is de oudste in Thailand.
Het heeft meer dan 1600 dieren in allerlei soorten gaande van een nijlpaard tot een gekko.
Deze zoo bestrijkt 50 hectare en heeft per jaar 2.5 miljoen toeristen over de vloer.
De openingsuren zijn van 8:00am tot 18pm (7/7)
Inkom prijzen:50-100 Bath.
Dag
1 Amsterdam - Bangkok 1-sep
2 Bangkok 2-sep
3 Bangkok 3-sep
4 Bangkok - Kanchanaburi 4-sep
5 Kanchanaburi 5-sep
6 Kanchanaburi - Ayutthaya 6-sep
7 Uitloop (nader in te vullen) 7-sep
8 Bangkok 8-sep
9 Bangkok - Chiang Mai 9-sep
10 Chiang Mai 10-sep
11 Chiang Mai 11-sep
12 Chiang Mai - Bangkok 12-sep
13 Bangkok - Chomphun - Ko Tao 13-sep
14 Ko Tao 14-sep
15 Ko Tao - Ko Pha-Ngan 15-sep
16 Ko Pha Ngan 16-sep
17 Ko Pha Ngan 17-sep
18 Ko Pha Ngan - Ko Samui 18-sep
19 Ko Samui 19-sep
20 Ko Samui - Bangkok 20-sep
21 Bangkok - Amsterdam 21-sep
Dit is mijn eerste opzet. Wat vinden jullie hiervan?
Voor de eerste keer Bangkok zou ik je zeker ook een bezoekje aan de 5e (of 6e) verdieping van Siam Paragon aanraden, geweldig om te zien dat ze hier gewoon Ferrari, Lotus, Porsche en weet ik veel wat al niet meer verkopen
Nou wat je zeker moet bezoeken is de stad Chiangmai in het noorden van Thailand.
Een redelijk nieuwe attractie in Chiang Mai is de Night Safari.
Andere bezienswaardigheden in Chiangmai zijn de Wat Doi Suthep. (deze oude en zeer grote tempel is net buiten Chiang Mai (15km en bereikbaar met de songtaw of je kan er met een gehuurde motorfiets naar toe rijden),Chiang Mai Zoo,(pandaberen)
Mae Sa Elephant Training Centre: Dit trainingscentrum wordt gezien als één van de betere van Thailand. U kunt hier olifanten zien werken, in bad gaan, shows en als afsluiter een tochtje op een olifant door de schitterende vallei in de directe omgeving.
Enkele tempels die je kunt bezichtigen in de roos van het noorden(Chiangmai)Wat Umong is een jungle temple in de heuvels aan de voet van Doi Suthep Mountain (een berg ten westen van Chiang Mai). Deze tempel heeft een kunstmatige heuvel met daarin een aantal tunnels. Bovenop deze heuvel staat de belvormige chedi. Wat Umong is een prachtige plek om te bezoeken en wat rond te wandelen in het bos rondom de tempel.
Tunnels doorkruisen de kunstmatige heuvel onder de chedi.
Daarnaast is Chiang Mai ook een bekend vertrekpunt voor jungle trekkings naar het noorden (Chiang Rai en verder), en tochten naar de vele bergstammen.
Over een week zit ik in het vliegtuig! Excited! :cheer:
Naar aanleiding van jullie opmerkingen ben ik lekker aan het knutselen geweest. Dit gaat de reis worden (afspraak op 8 september met vriend komt te vervallen). Heb voor de eerste dagen in Bangkok een redelijk (luxe) hotel geboekt bij Greenwood Travel (Prince Palace) om lekker bij te komen en alle indrukken te verwerken. De rest van de reis moet ik nog boeken…
zaterdag 1 september 2012 Amsterdam - Bangkok
zaterdag 1 september 2012 Bangkok Prince Palace Hotel
zondag 2 september 2012 Bangkok Prince Palace Hotel
maandag 3 september 2012 Bangkok Prince Palace Hotel
dinsdag 4 september 2012 Bangkok Prince Palace Hotel
dinsdag 4 september 2012 Bangkok - Kanchanaburi Bus (duurt 2 uur)
woensdag 5 september 2012 Kanchanaburi
donderdag 6 september 2012 Kanchanaburi - Ayutthaya Bus (duurt 4 uur overstappen in Suphanburi)
vrijdag 7 september 2012 Ayutthaya - Chiang Mai (nacht) trein
zaterdag 8 september 2012 Chiang Mai
zondag 9 september 2012 Chiang Mai
maandag 10 september 2012 Chiang Mai - Bangkok Vliegtuig
dinsdag 11 september 2012 Bangkok - Chomphun - Ko Tao (nacht) trein: Let op aansluiting Ko Tao!
woensdag 12 september 2012 Ko Tao
donderdag 13 september 2012 Ko Tao
vrijdag 14 september 2012 Ko Tao
zaterdag 15 september 2012 Ko Tao - Ko Pha Ngan
zondag 16 september 2012 Ko Pha Ngan
maandag 17 september 2012 Ko Pha Ngan
dinsdag 18 september 2012 Ko Pha Ngan - Ko Samui
woensdag 19 september 2012 Ko Samui - Bangkok Vliegen
donderdag 20 september 2012 Bangkok
vrijdag 21 september 2012 Bangkok - Amsterdam