1 Jaar in Amerika wonen en werken

Hoi Iedereen,

Ik ben nieuw en naam is Alisa en woon in Hilversum, ben bijna 21.
En ik wil 1 jaar in Los Angeles wonen!

Ik ben daar 3 maanden, 6 weken, geleden geweest. Mijn nicht die woont daar en heb bij haar gelogeerd. Nu vond ik het daar super leuk en we willen allebei graag dat ik naar LA kom en daar een jaartje kom werken.

Dus ik heb al een plek om te wonen nu nog een visa en werk. Nu zit het zo dat ik graag au pair werk wil doen maar je hebt veel organisaties die je dan opleiding waarvoor je moet betalen en dan inwonen bij die familie en dan krijg 195 dollar per week. Ik wil graag bij mij nicht inwonen en het eigenlijk zonder zo’n organisatie doen. Is dit mogelijk? Zijn hiervoor website’s?

Ik heb in Nederland ook veel ervaring in de televisie en film wereld en ik dacht misschien hebben ze daar wel Nederlandse bedrijven die graag Nederlanders aan nemen.

Heb jullie misschien ideetjes van gezinnen, bedrijven of website’s die zouden kunnen helpen? Ik wil ook een studie doen maar dan mag je niet werken en dat wil ik wel heel graag!

Bedankt alvast!

Hoi Alisa,

Wat een geweldig plan! Wat aupair betreft; ik kan alleen uit ervaring spreken en je adviseren om met een organisatie te gaan. Als je als aupair wilt gaan lijkt het me onlogisch om bij je nichtje in te wonen. Je moet tenslotte voor de kinderen van je gastgezin zorgen. Dat houdt in, ontbijt maken, helpen aankleden, naar school brengen (evt, schoolbus kan ook). Ophalen uit school, helpen met huiswerk, eten maken, badderen, naar bed helpen, enz. Hoe zie dat zelf als je niet bij hun logeert? Er zijn wel bedrijven die mensen voor een zomer aannemen, maar een jaar betwijfel ik. Ik heb ff gegoogled en vond deze site:

http://www.gapwork.com/ultimate_usa_jobsearch.shtml

Als je dat niks vindt wordt het wat lastiger. Ik vond een artikel met deze info:
a B-1 Voluntary Work Visa or a Q Visa (an International Cultural Exchange Visa which is valid for up to 15 months) you can only work illegally. Due to the range of job opportunities - from barman in Disney World to ski instructor in Colorado - a lot of people do this. However, there are a few points to consider:
[ul]
[li]Make sure you have adequate funds when you enter the country: at least $500 for every month of your proposed stay plus credit cards. Immigration officers are always on the lookout for impoverished travellers who are hoping to finance their time in America through casual work.[/li][li]Due to new laws social security cards now need to be physically inspected by employers so you cannot just think up a number. Some people may be willing to take your word for it though.[/li][li]Be on the look-out for immigration officials, particularly if you are in an area where there are large numbers of illegal workers - such as Florida and Texas.[/li][li]If employers are unscrupulous enough to take on illegal labour they may be unscrupulous in other ways too.[/li][/ul]
Het zal denk ik toch een aupair familie in LA worden. Dan houd je en contact met je nichtje en je kunt een jaar doorbrengen in LA. Je hebt recht op vrije dagen dus kun je altijd met haar afspreken!

Hopelijk heb je hier wat aan. Veel succes.

Dankje wel voor al je informatie! Weet je toevallig als je met een toeristen visum gaat en je vind werk of je dan daar mag blijven en vanuit daar je visum mag regelen of moet je eerst terug?

Dat kan misschien wel maar je zal het niet redden qua tijd op je toeristenvisum. Als het goed is staat op de website die ik je gegeven hebt de processing times van het visum. Neem dat altijd wat ruimer dan vermeld.