1 Jaar in Amerika wonen en werken

Hoi Iedereen,

Ik ben nieuw en naam is Alisa en woon in Hilversum, ben bijna 21.
En ik wil 1 jaar in Los Angeles wonen!

Ik ben daar 3 maanden, 6 weken, geleden geweest. Mijn nicht die woont daar en heb bij haar gelogeerd. Nu vond ik het daar super leuk en we willen allebei graag dat ik naar LA kom en daar een jaartje kom werken.

Dus ik heb al een plek om te wonen nu nog een visa en werk. Nu zit het zo dat ik graag au pair werk wil doen maar je hebt veel organisaties die je dan opleiding waarvoor je moet betalen en dan inwonen bij die familie en dan krijg 195 dollar per week. Ik wil graag bij mij nicht inwonen en het eigenlijk zonder zo’n organisatie doen. Is dit mogelijk? Zijn hiervoor website’s?

Ik heb in Nederland ook veel ervaring in de televisie en film wereld en ik dacht misschien hebben ze daar wel Nederlandse bedrijven die graag Nederlanders aan nemen.

Heb jullie misschien ideetjes van gezinnen, bedrijven of website’s die zouden kunnen helpen? Ik wil ook een studie doen maar dan mag je niet werken en dat wil ik wel heel graag!

Bedankt alvast!

Hoi Alisa,

Wat een geweldig plan! Wat aupair betreft; ik kan alleen uit ervaring spreken en je adviseren om met een organisatie te gaan. Als je als aupair wilt gaan lijkt het me onlogisch om bij je nichtje in te wonen. Je moet tenslotte voor de kinderen van je gastgezin zorgen. Dat houdt in, ontbijt maken, helpen aankleden, naar school brengen (evt, schoolbus kan ook). Ophalen uit school, helpen met huiswerk, eten maken, badderen, naar bed helpen, enz. Hoe zie dat zelf als je niet bij hun logeert? Er zijn wel bedrijven die mensen voor een zomer aannemen, maar een jaar betwijfel ik. Ik heb ff gegoogled en vond deze site:

http://www.gapwork.com/ultimate_usa_jobsearch.shtml

Als je dat niks vindt wordt het wat lastiger. Ik vond een artikel met deze info: