Zuid-Afrika, december 2014/januari 2015

Ik ga half december voor een maandje naar Zuid-Afrika. De eerste 2,5 week ga ik surfen in kaapstad met een vriend. Hij gaat 30 december weer terug naar Nederland en ik blijf nog tot 12 januari. In die tijd moet ik in ieder geval in Johannesburg terecht komen.

Is er iemand die in die periode ook in zuid afrika is en het leuk vind om een gedeelte mee te reizen?
Mijn idee is om zelf met de auto te rijden, omdat wat meer vrijheid oplevert. Ik ben al eerder in ZA geweest en heb al best wat gezien, dus ik hoef niet perse de toeristische plekken te zien, maar wil vooral wat leuke dingen doen. Ik ben 27 jaar en ben graag actief bezig. Af en toe een feestje sla ik niet af, maar hele dagen op het strand liggen wordt ik niet vrolijk van.

Ha Jajari,

Zijn je plannen ongewijzigd gebleven en ben je nog steeds op zoek naar een reismaatje?
Ik ben van plan half december te vertrekken naar zuid afrika voor ongeveer 5 weken. Ik zou graag met de auto op pad willen… maar niet alleen. Heb al heel wat ervaring met backpacken, maar niet in Afrika. Heb je al enig idee wat je wil zien en hoe veel tijd je hebt?

Laura

Hey mensen,

ik ben Harold (37) en ga vanaf half/eind November naar zuid Afrika.
Hebben jullie al concrete plannen?

Het Harold

Via Wereldwijzer app

Hoi Harold en Laura,

Mijn plannen liggen gedeeltelijk vast. Dat wil zeggen dat ik van 14t/m 30 december sowieso in kaapstad ben om te windsurfen. Daarna Vliegt een vriend van mij terug en stuur ik mijn surfspullen met hem mee terug en heb dus 31 december t/m 12 januari om in Johannesburg te komen.

Voor dit laatste gedeelte staat nog niks vast, behalve dat ik al een auto gehuurd heb. Ik heb geen moeite om af en toe een lange afstand te rijden en heb al redelijk veel ervaring met het rijden in Zuid-Afrika omdat ik er ook een half jaar stage heb gelopen.

Ik begrijp dat de hele reis samen reizen niet praktisch is voor jullie maar als je een gedeelte mee wilt reizen lijkt mij dat leuk.

Wat ik exact wil zien weet ik nog niet. Ik heb eerder al veel gezien en ben niet van plant alles nog een keer te zien. Ik denk ik langs Knysna, Coffee Bay en Drakensbergen wil maar hangt er heel erg vanaf waar ik op dat moment aan toe ben. De rest hangt er vanaf wat ik tegenkom. Een safari laat ik deze keer waarschijnlijk links liggen, vanwege de korte tijd. Mocht je graag mee willen reizen komen we er vast wel uit aangezien er erg veel leuke dingen te zien/doen zijn in Zuid-Afrika.

@Laura mocht je geen reisgenoot kunnen vinden zou je ook kunnen kijken naar de bazbus. Ik heb dit 3 jaar geleden ook gedaan en was me toen erg goed bevallen.