Zonnig Oostenrijk

<TABLE class=showbox cellSpacing=0 cellPadding=2 width=“100%”><TBODY><TR><TD class=showtext colSpan=2>Zonnig Oostenrijk:zon02::austria:

Bad Hofgastein

Als je aan Oostenrijk denkt dan heb je vast een beeld van sneeuw~ en ijspret. Tijdens onze vakantie was het echter als behalve koud. We boekten een weekje in het Landhaus Angerhof in het mooie en typisch Oostenrijkse Bad Hofgastein. We werden zeer warm ontvangen door het nederlands echtpaar Marcel en Cora Hermsen. Beide hebben enige tijd geleden hun baan in Nederland opgezegd en zijn vertrokken naar Oostenrijk om daar hun droom te verwezenlijken. Ik kan niet anders zeggen dan dat zij gaan slagen in dat doel. Het in het dal gelegen landhuis ademt de sfeer uit van vakantie, gastvrijheid en gemütlichkeit. Prima schone kamer met zeer goed bed en nette badkamer. Er was zelf TV met nederlandse zenders. Deze hebben we enkel gebruikt om de vierdaagse van nijmegen op omroep gelderland te kunnen volgen. Even wat nieuws van thuis…Daarnaast is er op het terrein voldoende de mogelijkheid om je sportief te ontspannen in de vorm van een potje darts, tafelvoetbal, trampoline springen, tafeltennis, badminton of volleybal. Een redelijk zwembad staat voor volgend jaar op het programma zo belooft Marcel. En ik heb ervaren dat als hij wat zegt dat ie dat dan ook doet.

</TD></TR><TR><TD class=showtext colSpan=2>**Het hitte record **

Geen haast, lekker uitslapen en daarna genieten van een heerlijk ontbijtbuffet. Zo zijn we eigenlijk elke dag begonnen. Zon hoog aan de hemel waarbij zelfs voor Oostenrijkse begrippen het erg warm werd. Het hitte record uit de jaren dertig van de vorige eeuw is die week gesneuveld. De hele week is het minmaal 30 gr.C. of meer geweest met een uitschieter naar 39 gr.C. Rustig onder de parasol een reisdoel voor de dag uitgezocht. Salzburg, st.Johan im Poganau en Zell am see zijn allemaal goed te bereiken binnen een uur per auto. Terrassen met heerlijke salades en wijn zijn er overal om te bestijgen. Daarnaast is er per stad maar dan voldoende cultuur om op te snuiven. Bad hofgastein is van uit het landhuis zelfs goed te doen te voet. Een rustig oogend plaatsje en is een bekend kuuroord. Kijk daarvoor maar eens op de site van het plaatsje zelf. Wij hebben er geen gebruik van gemaakt. Wandelen kun je er overigens volop. De verschillende tracks varieëren van eenvoudig tot zeer lastig. En wie zegt dat Oostenrijk duur is heeft niet goed om zich heen gekeken. Ik vond alles redelijk qua prijs. Ik heb me enkel een keer vergist in het parkeren in Salzburg. Daar heb ik de hoofdprijs betaald voor een middagje parkeren. Voor dat geld had ik ook een lekker voorgerechtje kunnen hebben op één van de vele terrassen. Maar ja het is warm alles staat vol voor je gevoel en je bent blij dat je die auto ergens kwijt kunt.

</TD></TR><TR><TD class=showtext colSpan=2>Liechtensteinklamm

Wat je zeker niet mag overslaan tijdens zo’n vakantie is een bezoek aan één van de vele watervallen zo adviseerde Marcel ons. Wij bezochten de Liechtensteinklamm. Indrukwekkend natuurgeweld. Na een tocht van een kwartier over loopbruggen in een smalle rostspleet met onder je snel stromend en kolkend water kom je uit bij de val. Even uistrusten van de klim en genieten van de heerlijke verkoeling. Wat kan de natuur je op dat moment dan terugzetten op je plek in het geheel van het bestaan.

</TD></TR><TR><TD class=showtext colSpan=2>Een warme week:

Als je in de folders van de Bad Hofgasteiner VVV leest dat er in de winter gebruik kan worden gemaakt van meer dan 50 skiliften en meer dan 200 km piste dan geeft dat wat verkoelende gedachten maar helpen op dat moment niet echt. Wij hadden onbewust een zeer warme week uitgekozen. Warm is ook het gevoel dat we hebben over gehouden aan het landhuis Angerhof en Oostenrijk. Uitgerust en voldaan beginnen we per auto aan de terugreis van 980 km naar Nederland.

We danken Marcel en Cora voor hun gastvrijheid en goede zorgen en we wensen hun veel succes bij het verder verwezenlijken van hun droom en zeggen servus, es hat gepasst.:thumbsup:</TD></TR></TBODY></TABLE>