Zomervakantie Sorrento/Amalfikust

Hoi, mijn man en ik hebben in Augustus 2 weken een schitterend hotel geboekt in Sorrento met als doel de Amalfikust te verkennen. Nu horen we via verschillende wegen dat die plaatsjes nogal ver uit elkaar liggen en vooral dat 2 weken nogal lang is om daar te vertoeven? We waren zelf van plan om om de dag een plek per Ferry te bezoeken omdat het per auto en/of bus nogal druk is die tijd van het jaar? Heeft iemand nog leuke tips voor ons?
Ik zou er erg blij mee zijn. Gr. Maria

Hoi Maria,
Wij zijn toen in september geweest en zaten toen 2 weken in Sorrento.Wij hebben ons geen seconde verveeld.wij hebben toen van alles gedaan(Capri,Almalfi,Ravello,Napels,Vesuvius,Pompei,Ercolano)allemaal met het openbaar vervoer gedaan.Vooral de Amalfikust is fijn om te ontdekken met de boot.Als je met de bus/auto gaat heb je last van al die bochten etc(nog nooit zo misselijk geweest)Volgende dag met de boot en dat is ideaal.Volgens mij was de boot wel wat duurder.In ieder geval veel plezier alvast!

ohja en in augustus hebben de italianen ook vakantie dus denk idd dat het wel druk is.maar ach gewoon genieten!

Dank je wel Mikkie voor je reactie!!