Amalfikust ook nog ideaal in oktober?

Wij, mijn man, ikzelf en onze grote Cane Corso en onze mini Chihuahua gaan bijna elk jaar in september naar Italië met de auto. Dit jaar willen we de Amalfikust uitproberen omdat de verhalen erover geweldig zijn.
Toch is het een nieuw gebied voor ons en we gaan pas 10 oktober op pad, dus mijn vraag is: wie is er wel eens geweest in oktober?
Is het er nog steeds redelijk warm gemiddeld? Welke plaatsjes zijn het mooist en klopt het dat bijna elk strandje alleen maar te bereiken is met
-tig trappen of zijn er ook wel plekjes waar je t strand gemakkelijker kunt bereiken?
Zijn de wegen langs de kust erg onveilig, dat las ik ergens namelijk…met veel haarspeldbochten enzo…
En in welke plaatsjes kun je nog watersporten in oktober?

Graag jullie mening en tips, zou top zijn!
Alvast bedankt!:chin:

o,jaaaaaaaaa,amalfikust(terug denkend aan de tijd dat wij daar waren).wij waren er in halverwege september.we hebben wel wat regen gehad(2de week een paar keer)maar temperatuur was meer dan prima.
ja strand is meestal wel via trappen te bereiken.vooral in praiano.was overigens wel gaaf,klein stukje strand.waar je zeker moet wezen is positano!ga vroeg!dan is het nog niet overspoeld met toeristen en dan beleef je het toch weer anders.ook ravello is gaaf!ga ook villa cimbrone in.mooi terras op het eind,waar je een prachtig uitzicht hebt!villa rufalo schijnt ook mooi te wezen,maar was toen dicht.amalfi zelf is wel aardig,maar had voor mij minder aantrekkingskracht.wat die bochten betreft,dat klopt.wij zijn zowel met bus en de boot gegaan.uiteindelijk alleen de boot genomen.dat had 2 redenen,van die bochten en warmte word ik misselijk,maar de leukste reden is eigenlijk als je aankomt met de boot,dan heb je een mooi aanzicht op de plaatsjes!o,en capri kan ik je ook aanbevelen!hopelijk heb je er wat aan!veel plezier daar!

Hoi. Wij zijn twee weken gelden langs de Amalfikust gereden vanaf Salerno naar Positano en toen via het binnenland richting Napels. De wegen zijn, als je een beetje kunt rijden, niet erg eng, wel scherpe bochten maar geen gek asfalt. MAAR! Als je achter een bus of vrachtwagentje zit is het een ander verhaal :slapen: Het duurt dan erg lang, en Italianen hebben weinig respect voor groter verkeer. Zoals ik las op de borden is het zo dat je voorrang moet verlenen aan groter verkeer, maar men zoefde natuurlijk zo door in de macchina’s. Het weer was er lekker. Weet niet of je kunt watersporten, wij surfen zelf, maar hebben daar bv niets over gehoord! Veel plezier als jullie gaan!

Oke bedankt voor je reactie! Gaan het zeker een keer proberen!

Groet
J. Beumer

Zeker goed te doen, net terug 1 oktober. Na oktober moeilijker, niet in verband met het weer, maar dat vele hotels dan gesloten zijn.