Golf van Napels en Amalfitaanse kust

Ik ben van plan om deze zomer napoli en de kust ten zuiden van napoli te bezoeken. Kan iemand me vertellen welke plaatsen de moeite waard zijn? Waar kan je enigszins fatsoenlijk op het strand liggen? Ik dacht zelf aan sorrento? Zijn de dorpjes aan de amalfitaanse kust met het openbaar vervoer goed bereikbaar?

bedankt

Sorrento is een zeer mooi plaatsje. Massalubrense ligt er vlak bij en is wel veel goedkoper, maar er is 's avonds ook niet veel te doen. Uitstapje naar Capri, Ischia, Pompei, Herculaneum, Amalfi, Positano, Salerno en niet te vergeten MonteCassino.
Er gaat een streekbus van Sorrento naar Amalfi, langs de kust. Je komt dan ook langs het huis van Sophia Loren (ligt langs deze weg iets naar beneden)

hoi tessie,
vraagje ben jij vorig jaar nog naar sorrento geweest???ik ben zelf dit jaar vlakbij rome geweest en nu ging mijn blik ook deze kant op!ik ben benieuwd of je daar bent geweest en hoe het was bevallen?
groetjes mikkie.

castellamare di stabia!! :smiley: goede herinneringen!
mooi uitzicht op de vesuvius

bloem,wil je er nog wat meer over kwijt???

tja gewoon een leuk dorp, leuk hotel en centraal gelegen voor pompei en herculeum en zelfs napels…

typisch italiaans (ze zeggen, HET maffianest van italie… nix van gemerkt ma goed :smiley: )

vraagje,weet iemand hoe lang het duurt hoelang je met de bus naar amalfi gaat?of is dat beter om met de trein te doen?en van sorrento naar napels is die treinverbinding goed en snel???
en is er nog iets bijzonders wat ik niet mag missen???
alvast bedankt!

Hoi Mikkie,

Er gaat een frequente treinverbinding van Napels naar Sorrento pal langs de kust, elke 15 min ongeveer. Een enkele sneltrein, maar meestal de stoptrein, deze doet wel 30 stations aan. Dus elk stadje, dorpje, gehucht heeft een eigen station, ook Pompeï en Herculanum liggen op deze route. Duurt met stoptrein ong 1.5 uur.

Vanaf Sorrento gaat er een regelmatige busverbinding naar Positano (kompakter, gezelliger als Sorrento) en Amalfi.
Je koopt op het station (wij op de camping) in hotel of Tabacchi een dag kaart voor openbaar vervoer (trein en/of bus). Goedkoop, tussen 2 en 5 euro, hangt natuurlijk vd afstand af.

Strandjes niet zo op gelet. Stellen niet veel voor, erg klein, dus in het hoogseizoen erg druk.

Wij vonden Napels, de historische binnenstad, zeer de moeite waard. Een echte, oude en origineel Italiaanse stad met echte Italianen, vriendelijk en behulpzaam en weinig toeristen. Van criminaliteit niets gemerkt.
Je kunt overvaren naar Capri, leuk maar erg toeristisch.

In de link vind je ons fotoalbum, pag 3 t/m 5 Cinque Terre , zeer de moeite waard (Amalfi kust in pocketformaat)!! en pag. 8 t/m 17 Napels,Sorrento,Positano,Amalfi,Capri.
http://home.snaaijer.nl/coppermine/thumbnails.php?album=40

Groetjes, Marina.

kleine aanvulling… ik vond napels dus echt de meest smerige stad in italia waar ik tot nu toe ben geweest… vies, druk en stinkend… enige mooie was het napoli museum, maar na herculeum en pompei was het wel weer ff genoeg geweest

ik vond capri erg mooi, maar wel uhm… erg vermoeiend… niet rolstoel geschikt zegt maar… wel vreemd om daar de messen en pistolen in de vitrines te zien liggen, werd ons afgeraden om rond de haven rond te hangen… thats all…

Tja, … Ondanks de problemen die Napels in mei/juni had met de stakingen van de gemeentereiniging was het Historische Stadscentrum schoon en vrij van huisvuil. Dit geld ook voor het stadspark langs de Boulevard. Geen idee hoe het in de buitenwijken was, maar daar is toch niets interessants te bekijken.

Capri was in juni al vol toeristen, geen moment bij nagedacht dat het wel eens gevaarlijk kan zijn. Zal zeker zo’n vaart niet lopen.

marina,bedankt voor alle informatie!daar heb ik zeker wat aan!ik heb ook even je foto,s bekeken.nou we hebben dus genoeg te doen!haha.bloem jij ook weer bedankt,tja ,napels wil ik ook gewoon zien,gevaarlijk of niet denk ook niet dat het met zo een vaart zal lopen!ook capri wil ik zien en ik zal dan niet te lang rondolen bij de haven!alle tips zijn welkom!

oja,met de bus naar amalfi en positano is zeker leuk dan met de trein?klopt het ook dat je met de boot dan weer terug naar sorrento kan?

Na Sorrento is er geen trein meer en moet je vanzelf met de bus.
Wij campeerden in een klein dorpje Marina d’Equa dat is ongeveer halverwege de route, was wel handig , kon je 2 kanten op.

En inderdaad terug met de boot, hebben wij ook gedaan. Kaartjes koop je bij een kiosk aan de haven in Amalfi.

Op Capri kom je aan in het gezellig drukke plaatsje Marina Piccola vandaar kun je met de tandradbaan naar boven naar het stadje Capri.
Als je naar het prachtige uitzichtpunt wilt gaan is het handiger eerst met de bus naar boven naar Anacapri en vandaaruit met de stoeltjeslift omhoog. Dit geeft een schitterend uitzicht over het eiland , de rotskust en de zee.
Vanuit Anacapri neem je weer de bus naar stadje Capri en met de tandradbaan weer terug naar de haven.
Als je deze volgorde aanhoud kun je alle belangrijke dingen in 1 dag zien.
Veel plezier!

marina,bedankt voor de tips!ben je toevallig ook geweest naar die grot?ben even de naam kwijt hupeldepup azzura.schijnt heel mooi te zijn(heb ik van horen zeggen)!heb je daar ook ervaring mee?

Nee Mikkie, de grot niet gezien, we zijn een beetje verwend op dat gebied.
Maar als je nog niet veel grotten hebt gezien is het altijd de moeite waard en elke grot heeft wel weer wat eigens. Ik verwacht niet dat een een grote of echt bijzondere grot is.