Zomer 2013 werk gezocht (alles!)

Beste mensen,
Mijn naam is Alina, ben bijna 20 en ben voor de zomerperiode op zoek naar werk (in de horeca/schoonmaak/bediening/etc.) in Frankrijk.
Ik droom er al jaren van om na mijn eindexamen in Frankrijk te werken en echt van de Franse cultuur te ‘proeven’. Spreek redelijk Frans ( VWO 6 niveau) en vloeiend Engels, maar zou mijn Frans ook nog graag willen verbeteren (echt prachtige taal is het!). Daarom ben ik op zoek naar mensen die nog naar hulp op zoek zijn voor de aankomende zomer. Voor gasten zorgen is geen probleem voor mij en heb al wel ervaring in de bediening en klantvriendelijk zijn.
Ik heb al 2 hotels gemaild, maar nog geen antwoord ontvangen. Of kan iemand mij nog anders helpen waar ik wat kan vinden? (of toevallig nog iemand kent?) Alle hulp is echt welkom! Ik heb overigens al wel gekeken op animatiehulp op campings, maar ik ben niet zo zeker of mijn Frans daarvoor voldoende is om echt programma’s samen te stellen in het Frans.

Alvast hartelijk dank!
Groetjes,

Alina

Je kan ook via vacansoleil/selectcamp etc als courier op een camping gaan werken. Vacansoleil zoekt vaak ook receptionisten op die campings. Je spreekt dan niet alleen frans als frankrijk je voorkeur is maar hebt ook te maken met gasten uit nederland, duitsland, denemarken etc. Andere optie voor werken in frankrijk: AU PAIR! Misschien niet wat je zoekt maar het zijn maar wat ideeen

Hoi Alina! Als je Frans eindexamen hebt gedaan schat ik zo in (uit redelijk veel ervaring) dat je Frans echt wel voldoende zal zijn om animatiewerk te doen hoor! Voor receptiewerk moet je Frans vaak juist vloeiend zijn, terwijl dit voor animatie per camping verschilt. Als je (bijvoorbeeld :)) bij ons solliciteert, doen wij een Frans testje met je. Aan de hand daarvan bepalen we je niveau en matchen we je aan een camping. Je wordt dus nooit ‘boven je niveau’ geplaatst.

Daarnaast krijg je bij ons ook gratis en voor niets een opfriscursus Frans thuisgestuurd die speciaal door en voor ons ontwikkeld is voor campingwerk zodat je goed voorbereid naar Frankrijk kan vertrekken.

Ten slotte: Je hoeft het op een camping echt niet foutloos te spreken, maar het gaat meer om het dúrven spreken! Veel succes met zoeken, en je kunt het altijd bij ons proberen (hier)!

Ik ben al een tijdje op zoek naar werk als au pair voor de zomer 2013 omdat dit me erg leuk lijkt. Echter heb ik gemerkt dat dit lastig is aangezien ik enkel in de maand juli en augustus beschikbaar ben. Veelal wordt gezocht naar iemand die een langere periode kan werken, voor minstens een half jaar. Zoek ik gewoon verkeerd of is de kans dat ik iets ga vinden inderdaad erg klein?

Ik orienteer me inmiddels ook op andere vacatures, ik zie veel werk op campings, animatiewerk etc. maar dat spreekt me niet aan. Ik zou het leuk vinden om mijn Frans te verbeteren en ben verder breed inzetbaar. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag van je!

Sorry als ik hier verkeerd reageer, maar deze topic sloot goed aan bij mij en anders open ik weer iets nieuws dan wordt het ook zo’n chaos :wink:

Bonjour Alina,

Leuke, enthousiaste oproep. Wij zoeken nog hulp in juli en augustus voor onze B&B en gîte in de Franse Jura. Zie evt. onze website www.vacances-en-jura.com . Het zou om enkele uren per dag gaan en verder vakantie houden en Frans spreken. Allerlei werk: schoonmaak, bediening, tuinieren e.d. Als het je aanspreekt kun je ons mailen (bhuktimukti@wanadoo.fr) of bellen (+33384377556). We zien uit naar je reactie.

Met vriendelijke groeten, Yolanda, Ton en hondje Sita.