Zoek naam landschap

Ik zoek de naam van de streek in Frankrijk dat er uitziet als een andere planeet. Het is niet de mont ventoux.

Misschien het vulkanengebied rond de Puy de Dôme in de Auvergne?

Je zou deze link kunnen volgen en de foto’s bekijken. Misschien staat het ertussen. Of google op: paysages insolites France.

Of : googlen op “paysages lunaires” France ?

De Aubrac

Neen niet de Aubrac. Probleem is dat ik toen nog klein was en het was dus met mijn ouders. We gingen altijd aan de azurenkust op vakantie en het was tijdens een van onze terugtochten huiswaarts dat vader besloot eens alternatieve route te nemen dus zowiezo moet het gebied ergens in het westen liggen, we reden altijd via Lyon Dyon Metz Nancy Luxemburg

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Kijk hier eens, misschien zie je het langs komen :wink:

zoekterm .: paysage insolite france

http://soocurious.com/fr/100-lieux-magnifiques-et-incontournables-en-france-a-visiter-absolument/

“Plaine de la Crau” (tussen Arles en Salon-de-Provence), ook wel de Provençaalse woestijn genoemd. Een gebied grenzend aan “Les Alpilles” en de “Camargue”. - Of misschien een deel van de Lubéron (deelgebied van de Vaucluse), - owel de omgeving van “Lac du Salagou” (Hérault)

• (via Les Alpes de Haute-Provence >> Grenoble >> Lyon) De Route Napoléon. *Het landschap tussen Digne-les-Bains en Sisteron. *indien niet via Lyon, de Cévennes ? Les Grands Causses.

Probleem is dat meer dan 35 jaar geleden is maar op de een of andere manier is me dat landschap bijgebleven. Het had goed voor een film over andere planeet kunnen dienen. Geen bomen gras weide alsof je op de maan loopt. Ik was toen rond 10j dus als kleine jongen lijkt dan alles groot. Ik herinner me nog dat we toen over een grindweg reden (vader zocht misschien den kortere weg en belandden we onbewust in dat gebied)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk