Hallo,
We hebben een truck (9,5 ton) en willen graag weten of dat te doen is in de parken in Zimbabwe. We kunnen weinig duidelijke informatie vinden over hoe duur het is om met een truck de parken in te gaan. Wordt er gekeken naar gewicht of aantal stoelen? En mag je met een truck in de parken rijden?
En via welke weg zijn de parken het makkelijkste te boeken?
Alle info is welkom!
Groetjes, Susanne
Susanne, ben in Januari in Hwange nationaal park geweest. Wij verbleven in Main Camp, terplaatse kun je alles voor een safari, reis door en verblijf in het park, organiseren. Terwijl wij er waren verbleef er ook een afrikaans gezin dat met een ferme truck door het park trok. Zolang je op de wegen blijft mag je iig met eigen vervoer rondtrekken. Er zijn kleine ‘kampjes’ waar je 's nachts je auto mag parkeren, maar stel je daar niet teveel van voor. Je betaald per persoon, hoeveel de toeslag voor een truck is weet ik niet. Evt heb ik het telnr van iemand die werkt in het bezoekerscentrum van het park.
Ik ben ook een aantal maanden verbleven in de buurt van Nyanga Nationaal Park, in het oosten van het land. Het beklimmen van de top gaat te voet, zeker de moeite waard al tref je er nauwelijks wild, het uitzicht is super. Je kunt daar zeker met je truck rijden. Een bekende van mij werkt daar als gids, mocht je vragen hebben.