Zimbabwe en Mozambique

Hallo reisgenoten,

In Oktober 2017 ga ik met nog iemand naar Afrika om daar minimaal 3 weken rond te reizen. We zijn opzoek naar andere wereldreizigers die zin hebben om als groepje zelfstandig rond te reizen.

Het idee is om in Johannesburg te landen en daar een 4x4/camper te huren. Vervolgens willen we naar de viktoria falls in Zimbabwe rijden. Vandaar willen we naar het oosten gaan om via de Mozambiquese kust Tofo te bereiken (ivm scubadiving). Je kan ook iets anders gaan doen als je niet kan/wilt duiken. Via de Kruger National park willen we dan weer teurg keren naar Johannesburg.

Wij zijn beide vrouwen in de dertig, praktisch en flexibel. Grote luxe hoeft wat ons betreft niet en vrijheid in doen en laten vinden we prettig. Bovenstaande is de rode lijn, tussendoor kunnen we kijken wat we verder willen zien. We hebben dan ook een open visie op wat jij en je bucket list met zich mee brengt :).

De exacte datum staat nog niet vast maar we willen het liefst in Oktober reizen ivm het regenseizoen die in November begint. In Juli willen we de vliegticket boeken. Lijkt je dit een leuk idee stuur me dan een persoonlijk berichtje met je vragen en opmerkingen. Dames en heren zijn welkom, een leeftijd tussen de 25-45 is misschien wel handig.

Groeten Henrike

Ey reizigers.

Ik ben Kevin, ben 31. Ik ben nog niet zolang terug van dezelfde reis. We waren met een groep van 4. Het lijkt jullie. Misschien een leuke reis, maar ik wil jullie toch wijzen op wat jullie te wachten staat. Het is niet zo ideaal als je het je voorstelt. Op de 3 weken dat wij rond getrokken hebben, hebben we veel meegemaakt. Je gaat zeker banden lek rijden, riemschijven kapot rijden. Je gaat je ook meerdere keren vast rijden. Je zal je moeten vrijspreken met een winch, zorg dat je een jeep hebt met zo’n ding. Aangezien daar meestal niets of niemand in de buurt is zal je jezlf uit de nood moeten kunnen helpen. Cursus 4/4 zou ik zeker volgen. Ik wil jullie geen schrik aandoen. Ik wil enkel dat je weet waaraan je begint. Heb je nog vragen mag je altijd sturen

Vriendelijke groeten kevin

[ATTACH=CONFIG]82572[/ATTACH]

Hi Kevin,

OK, goed om te weten. Advies kunnen we altijd gebruiken en we zullen het zeker meenemen.
Ik hoop dat het je reis wel waard was!

Groeten, Henrieke

Een van de beste reizen ooit. Staan jullie plannen al wat verder?

We zijn nu een groepje van 3 personen. We ontmoeten elkaar op 8 juli a.s. Dus wanneer de bovenstaande bericht je aanspreekt en je kan mee laat maar weten via een persoonlijk bericht.

Groet Henrike

Ondanks dat er meerdere mensen interesse hadden, zijn we nog steeds slechts met z’n drieen. Ondertussen zijn de tickets en de auto geregeld. In de auto is nog een plekje vrij. Dus, heb je interesse in deze trip, laat het maar even weten via een pb.

Groetjes, Jan-Jaap