Ziek in Griekenland / Athene?

Hallo allemaal,

bij een gesprek met een mede-reiziger gisteren kreeg ik de vraag hoe het zit met eventuele nare gezondheidsproblemen bij een reis naar Griekenland en dan eventueel vooral met betrekking tot de Griekse eilanden op Athene. Wat is de kans om in dit zonnige land bijvoorbeeld reizigersdiarree op te lopen? Kan je er veilig uit de kraan drinken en een hapje op straat eten of valt het aan te raden om dit toch maar niet te doen?

Ik ben nog nooit in Griekenland en heb er dan ook geen ervaring mee, maar jullie weten vast wel meer? Zelfde vraag geldt eigenlijk ook voor de Canarische eilanden, maar dat is weer een ander forum :smiley:

Alvast bedankt!

Wij gaan al vele jaren naar Griekenland en hebben nog nooit problemen met eten en drinken gehad.
Op veel plaatsen kun je het kraanwater (op eilanden vaak bronwater) in principe gewoon drinken,
maar flessen water zijn overal volop te koop.
Ook het eten op een van de vele terrassen zal geen probleem zijn.

Op de Canarische eilanden zou ik kraanwater zeker niet drinken.

1 like

Het is een kwestie van vele factoren.

1.De voorbereidingen om op vakantie te gaan,alles regelen,enz.
2.De vlucht,wachten wat stress oplevert.
3.De transfer naar je hotel,wederom stress;aankomsttijd.
4.Je wordt wakker in een vreemd hotel in een bed wat niet zoals thuis is.
5.Het ontbijt/lunch/dinner,is anders wat je darmen gewend is.
6.Temperatuurverandering.

Deze factoren kan zorgen dat je lichaam""van slag’'raakt,maar geen nood;als je bovengenoemde factoren in de hand hebt dan komt het wel goed.

Wil je op zekerheid?
Bezoek dan onderstaand sub-forum op het Griekenland-forum:

http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=979

Medicatie,zie hier:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=77559

Hierop geef ik o.a een medicatie-kit wat je mee kunt nemen ter voorkoming.

1 like

Hoe vergelijkbaar is het eten in Griekenland bijvoorbeeld met het eten op Cyprus? Ikzelf begin er ondertussen ook geïnteresseerd in te raken om eens naar één van de Griekse eilanden te komen. Ik ben met men vriendin vorig jaar een tien dagen naar Cyprus geweest en daar werkelijk alles gegeten wat los en vast zat zonder ook maar één probleem te hebben. Stress heb ik sowieso al niet, dus daar hoef ik geen zorgen over te hebben.

Ik heb men mede-reiziger even op dit topic gewezen en ook hij zal het in het oog houden :slight_smile: Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Update: we hebben vandaag een reis naar het eiland Rhodos geboekt in mei. Ben nu al benieuwd!

Op Rhodos kun je in ieder geval gewoon kraanwater drinken!

Leuk eiland en Rhodosstad is werkelijk heel bijzonder.

Alvast veel plezier!

He,goede keuze…

Zie info op deze site:

http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=953

Even een noot over flessenwater en water uit de kraan,als je een kan water besteld kan het kraanwater zijn.

Bestel voor de zekerheid water uit fles en controleer of de fles verzegeld is…

Wens jullie een goed en gezonde vakantie!

Groetjes,

Hans.