Hallo,
Wie kan mij van advies dienen? Ik wil graag met mijn zoon van zestien deze zomer naar Griekenland. We zijn er nog nooit geweest. Graag willen we ook een paar dagen naar Athene . En dan verder naar 1 of 2 eilanden voor zon en natuur en cultuur. Als je een complete reis boekt is dat niet te betalen. Wij moeten in de schoolvakantie. De eerste 2 of 3 weken van augustus. Is het te doen als je alles zelf probeert te regelen?vlucht, auto, verblijf, oversteek per ferry in Griekenland? Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
Zorba
Hoi,
Ik heb zelf geen ervaring maar misschien wel een tip.
Je kunt een pakketreis boeken en dan evt.een 1 of 2 daagse reis naar Athene maken. Soms zijn er ook excursiemogelijkheden via de touroperator. Een binnenlandse vlucht vanaf een Grieks eiland is vaak niet zo duur. Ook kun je vaak goedkoper met de bus. Je gaat dan met een goedkopere ferry over. Natuurlijk zijn de groetere cruise-achtige schepen veel duurder.
Gr. Inge
Hou er in ieder geval rekening mee dat Athene in de zomermaanden geen leuke stad is. De temperatuur kan zeer hoog oplopen en de luchtvervuiling is legendarisch. Volgens mij kun je je, zeker voor een eerste kennismaking, beter beperken tot een eiland, dat ook op cultuurgebied iets te bieden heeft. En dan is een pakketreis vaak goedkoper dan alles individueel te regelen. Bovendien, indien je Griekenland te duur vindt en toch houdt van cultuur, dan is Turkije een goed en goedkoop alternatief. Naar Kusadasi kan je voor weinig geld, ook in de zomer en vandaar ben je op een wip in Efese, een van de best bewaarde antieke griekse steden. Wil je naar een Grieks eiland, dat kan ook. Samos ligt voor de kust en vanuit Kusadasi is er een makkelijk bootverbinding. Mogelijkheden zat
Veel plezier,
Geert