Ik ga met mijn gezin in April volgend jaar naar Dahab. Daaraan vooraf willen we 2 dagen naar Cairo gaan. Dat is allemaal te regelen. Nu vroeg ik me af hoe is Cairo. Hoe belangrijk is een gids, en heeft iemand dan tips daarvoor, of kun je dit met een goede reisgids (boek) ook prima doen. Het gaat dan met name om een dagje rondlopen in Cairo en daarnaast de Piramides bezoeken, zowel overdag als de licht show
Hoe veilig is Cairo en kunnen we daar als gezin rustig rondlopen zonder continue ‘lastig’ gevallen te worden.
Als laatste vraag, Weet iemand een leuk Hotel, mag simpel zijn (alleen voor slapen en ontbijt), maar wel schoon en centraal liggend.
Je zult altijd wel wat lastiggevallen worden, maar dat is alleen bij de echte toeristische plekken (piramides zeker!)
Ga niet zomaar op een kameel zitten, het is nooit gratis! Een truukje die ze gebruiken is dat je gratis op de kameel mag, maar eraf kost je een hoop geld (1x police schreeuwen en het is opgelost maar ja…)
Ik ben zelf met een vriend van me naar Cairo en Dahab geweest, zelfstandig. We kennen twee Egyptische tourguides en zij spreken uitstekend Engels. Ik weet niet of dit een probleem is?
Ik weet zelf niet eens meer welk hotel ik zat, alleen dat het heel goed was! Ontbijten deed ik daar niet, dat doe ik wel buiten de deur.
In Dahab heb ik in hotel New Sphinx gezeten. Het is dat je een gezin hebt, maar andere mensen in je hotelkamer is ten strengste verboden, wat een zeikerds.
Dahab is leuk! Heb je een probleem of wil je wat geregeld hebben ga naar Jimmy (de man met de hoed) en wil je duiken vraag naar Nemo.
In Dahab is een gids helemaal niet belangrijk naturlijk, maar in Cairo lijkt me dat wel. Hij kan je meenemen naar historische plaatsen en het Egyptisch museum en uitleggen waar het over gaat.
Probeer ook eens de coffeeshop en rook een shisha!