Hallo,
Heeft iemand ervaring met zelf rijden van Kuala Besut naar Taman Negara (Jerantut), in 1 dag? En vervolgens van Taman Negara naar Cameron Highlands, ook in 1 dag?
Alvast heel erg bedankt!
Hallo,
Heeft iemand ervaring met zelf rijden van Kuala Besut naar Taman Negara (Jerantut), in 1 dag? En vervolgens van Taman Negara naar Cameron Highlands, ook in 1 dag?
Alvast heel erg bedankt!
Beste Caatje,
Wij zijn deze zomer van Kuala Besut naar Taman Negara naar Mutiara hotel gereden, met een chauffeur. Het is een super lange rit. Het kost je 7 uur rijden, zonder al te veel stoppen. Dus dat is een lange reisdag. Dat komt omdat er van A naar B helemaal geen snelweg loopt en je dus over de kleinere wegen moet.
Dus echt fijn is het niet,tenzij je zelf zo’n lange rit niet erg vind.
Wij waren helemaal gaar toen we aankwamen, we hadden meteen een jungle nacht wandeling, die hebben we maar geskipt en de avond daarna gedaan.
Volgens mij kun je van TN naar Cameron highlands wel in 1 dag. Maar daar heb ik geen ervaring mee. Wij gingen van TN naar KL.
Veel plezier met het plannen van je reis.
Groetjes Mijntje
Hallo fam. Biermann
Ik ben zelf op zoek naar de beste mogelijkheid om van Kuala Terengganu naar TN te komen. Hadden jullie zelf een taxi met chauffeur geregeld? Kunnen jullie een indicatie geven van de kosten hiervoor?
Groetjes Gea
Hoi Gea,
Ik durf het helaas niet te zeggen wat het je ongeveer zou gaan kosten, want wij hadden al vanuit nederland alles laten regelen via een reisbureau.
Dus ik kan je hier helaas niet verder mee helpen.
Ze waren alleen bij ons vergeten een transfer te regelen, waardoor dat we in een vrij kleine auto een rit van 7 uur hadden met tassen, koffers en 3 man achterin en 2 man voor hihi. Dat was minder prettig.
Dus heeft een chauffeur van het hotel waar wij daarvoor hadden geslpen ons weg gebracht. Ik was aan het denken wat er ook al weer op de bordjes stond wat de kosten waren voor die rit. Maar ik kan er helaas niet opkomen.
Ik heb nog wat proberen op te zoeken misschien heb je er wat aan. Alleen staat daar 5-6 uur maar maak daar maar gerust 7 uurtjes van.
From Kuala Besut jetty to Taman Negara (national park)
Departure place: Anjung Holidays office (at Kuala Besut jetty)
Time: 10:00 am
Time period: 5 - 6 hours
Price (one way): RM95.00/person -
From Taman Negara (Kuala Tahan) to Kuala Besut jetty
Departure place: Han Travel Counter (at Mama Chop Floating Restaurant, Kuala Tahan)
Time: 08:00 am
Time period: 5 - 6 hours
Price (one way): RM95.00/person
Hier kun je ook nog over na denken…
The resort you’re staying should be able to give some established names; also this link gives some idea about rates, etc www.perhentianisland.info/gettamannegara.php ( although it’s from Kuala Besut jetty). And you need not take the boat ride from Sg Tembeling jetty. There’s a fairly good tarred road through oil palm plantations and villages, entry from a junction a few km nearby the Tembeling jetty, about 50km distance to Kuala Tahan. Saves you nearly 2 hrs and and the driver shoud know. Hope this helps
Succes ermee,
Groetjes Mijntje
Bedankt voor je snelle antwoord en het meedenken! die optie vanaf Kuala Besut had ik inderdaad ook gevonden, maar dit blijkt toch best ingewikkeld vanaf het hotel waar wij vandaan komen. We hebben er ook voor gekozen om een taxi vanuit Nederland alvast te regelen. Het kost wat meer, maar nu weten we zeker dat we op tijd zijn waar we moeten zijn.