In januari ga ik 5 dagen naar Lissabon met mijn dochter en schoondochter. Wat moeten we zeker doen?
En: hebben jullie winkeltips? Mijn dochters houden van leuke en betaalbare kleding.
Lissabon, fraaie citytrip !
Must see’s !?
Tja … te veel om op te noemen ! En is natuurlijk sterk afhankelijk van waar jullie voorkeur naar uitgaat.
Je hebt een pak bezienswaardigheden waar je niet omheen kunt, zoals
het Klooster van Jerónimus en de Toren van Belém (Unesco werelderfgoed) in Belém,
het Kasteel van São Jorge,
de oude binnenstad, …
Ook fijn zijn o.m.
Parque das Nações, met o.m. het Oceanarium
In Baixa : MUDE - Design en Mode Museum
In Belém : Berardo Museum – Moderne en hedendaagse kunst
en zo kan ik nog even doorgaan …
Nog een aanrader : een uitstapje naar het nabijgelegen Sintra
Hierna vast enkele websites om meer inspiratie op te doen :
[ul]
[li]Turismo de Lisboa[/li][li]Go Lisbon[/li][li]Lisboa Live[/li][/ul]
Of nog, in het Nederlands :
[ul]
[li]Droomplekken.nl[/li][li][Stedentrip Lissabon](http://www.stedentriplissabon.org/#stedentrip lissabon)[/li][/ul]
Shopping !?
Aan winkels ontbreekt het niet in Lissabon :). In januari is het overigens koopjesperiode.
Voor luxe merken (wel even sparen van tevoren) : Avenida da Liberdade
Meer betaalbaar :
Galerie Embaixada, in de wijk Principe Real,
Of in de wijk Chiado (Rua Garrett, Rua do Carmo en Rua Nova do Almada), met een mix van internationale, maar ook aardig wat lokale winkels.
Trendy (nabij het Santa Apolonia treinstation) : Doca do Jardim do Tabaco
Meer shopping info o.m. op voormelde websites.
Vast een fijne citytrip !
edit :
PS. (had ik eigenlijk mee moeten beginnen) : Neem vast ook eens een kijkje op het Wereldwijzer Portugal forum. Mocht je nog vragen hebben, kan je ook daar terecht.
Wat een mooie reactie! Ben erg geholpen met je tips. Januari koopjesperiode: dat zullen mijn (schoon)dochters leuk vinden! Bedankt!