Hoi allemaal,
Ik ben zoals je kunt zien de beheerder hier. Dit gebied is speciaal voor mensen die een Au Pair zoeken.
Deze site http://www.aupair-world.net/ is zeer betrouwbaar. Ik heb deze zelf gebruikt als Au Pair bij het zoeken naar een gezin. Maar ook mensen die een Au Pair zoeken kunnen hier aan de slag. Je kunt hier een profiel aanmaken van je gezin e.d. en je kunt zelf ook door profielen bladeren van mensen die als Au Pair willen werken.
Vraag het zeker eerst hier, omdat ik het dan ook in de gaten kan houden, maar die site kan je goed helpen als je hier niemand kunt vinden.
Voor vragen kun je altijd bij mij terecht.
Hoi Sticky,
Au Pair World is inderdaad een goede en betrouwbare website maar er is toch een probleempje; ze laten Au pairs van boven 26 jaar niet toe om profiels aan te maken, daarmee maken ze zich schuldig aan leeftijdsdiscriminatie.
Er bestaan binnen de EU geen leeftijdsrestricties (mij bevestigd door de Europese Comissie) voor Au Pairs uit EU landen.
Leeftijdsrestricties hebben te maken voor het verkrijgen van Au Pair - VISA voor Niet-Europese Au Pairs.
Ik heb hierover verduidelijking aan Au Pair World gevraagd, met weigert echter persoonlijk contact met mij op te nemen.
Op advies van de Europese Commossie het in het Antdiskriminierungsstelle in Duitsland ingeschakeld, die mij ook wisten te vertellen dat er geen leeftijdsgrenzen voor Au Pairs binnen de EU bestaan en bevestigen dat Au Pair World zich schuldig maakt aan discriminatie. Au Pair World geeft dat zelfs toe op haar eigen website : http://www.aupair-world.net/index.php/news/question_of_the_week/question_of_the_week_17/
Editor’s note: According to the right to free circulation, there is no age limit for au pairs from Great Britain, who wish to work in an EU member state (just as it is the case with other EU countries). However, as Aupair World supports the basic concept of an “au pair” (i.e. young persons going abroad), the upper age limit equally applies for European au pairs.
Ik ben zelf 43 jaar oud, jeugdwelzijnswerker, en werk als Au Pair in Spanje. Gelukkig bestaan er altijd families die ervaring met kinderen, levenservaring en meer verantwoordelijkheidsgevoel belangrijker vinden dan de leeftijd.
Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe familie vanaf zomer/september 2013.
Het feit dat ik geen gebruik kan maken van de database van Au Pair World is een probleem omdat dit de enige echt goed werkende site voor Au Pairs is.
Ik wilde je even op de hoogte stellen hiervan.
Met vriendelijke groeten,
Marion van Overveld
Bedankt voor de tip!
Andere mensen die deze (of andere) website ook aan kunnen bevelen (uit eigen ervaring!)?
Inmiddels zijn we een paar weken verder en hebben we zelf met succes via aupair-world.net een au pair gevonden.
Overigens hebben we ook via dit forum wel degelijk enkele reacties gehad, de verhouding was 4 reacties via wereldwijzer vs. 28 reacties via aupair-world.net
Groeten,
Eelko