Hoe Word Ik Au Pair?

Hallo!!

Via google kwam ik op dit forum terecht!!

ik ben 23 jaar en over een dikke maand klaar met mijn HBO opleiding (pabo) omdat ik niet direct een vaste baan wil, was mijn plan om een tijdje naar het buitenland te gaan. Graag wil ik dit doen als au pair, maar hoe start ik hiermee? Hoe kom ik in contact met gezinnen die een au pair zoeken. Het liefste zou ik naar curacao gaan.

Ik hoop dat iemand tips heeft voor me,

groetjes Angèl

Hoihoi,

Leuk dat je ook graag au-pair wilt worden!

Om in contact met families te komen kun je je inschrijven op:
www.aupairworld.net en
www.greataupair.com

Zorg dat je een goed en duidelijk profiel hebt, want dan krijg je veel reacties.
Op deze sites kun je ook zelf zoeken naar een gezin en je kunt ze dan een interesse mailtje sturen, je kunt ze geen echt mailtje sturen, want dan moet je full member worden, en dat is redelijk prijzig, maar mijn ervaring is dat de meeste gezinnen zelf wel fullmember zijn, dus dat komt dan wel goed.

Ik hoop dat je snel een leuk gezin vindt!

Laat het me even weten als je iemand gevonden hebt of als je nog meer vragen hebt mbt de visa, verzekeringen, loon etc…

grtz
Anouk

Hoi,

De sites hierboven genoemd zijn inderdaad fijne sites. Ik heb ze zelf ook gebruikt. Graag voeg ik er nog eentje aan toe, namelijk
www.eaupair.com

Hij werkt hetzelfde als de andere registratie sites maar is wat goedkoper, voor tien dollar (of tien euro) heb je zestig dagen lang de mogelijkheid alle informatie te zien, ook prive e-mail adressen, telefoonnummers en adressen.

Als je geen paid member bent heb je helaas geen access tot die info. Ik heb het geld contact opgestuurd omdat ik geen creditcard heb, en het goedkoper is dan het via Western Union of iets dergelijks te verzenden, en dat was geen enkel probleem. Betrouwbaar dus.

Via eaupair heb ik nu een leuk gezin in Stockholm gevonden. Of ze veel gezinnen hebben uit Curacao weet ik eigenlijk niet, maar je kunt altijd even een kijkje nemen alvorens je besluit een paid member te worden.

Succes ermee en laat je weten hoe het gaat?

Groetjes,

Juidith Elise.

Hallo Angel

Wat leuk dat je als au pair naar Curacao wilt, dat hoor je niet vaak!
En je bent bijna klaar met de PABO? Super hoor!

De andere twee meiden hebben jou adressen gegeven van organisaties/bureaus, waar je geld moet betalen om in contact te kunnen komen met het gezin.
Maar je kunt natuurlijk ook zelf op zoek gaan naar een gezin! Ik heb een paar adressen voor je neer gezet. Zelf heb ik ook een aangenaam gezin gevonden, dankzij een van deze sites.

Voor Curacao:
http://www.hodsign.com/phorum/read.php?f=23&i=78&t=78
www.curacao.pagina.nl en dan prikbord

www.aupair.pagina.nl en dan prikbord
www.jobzone.nl
www.aupair.nl en dan leave your message

Heel veel succes!

Groetjes Aniek

Nu hoef je natuurlijk niet altijd paid member te worden. Mijn ervaring is dat de meeste gezinnen die serieus op zoek zijn naar een au-pair zelf wel paid member zijn. Als jij hun dus een interesse mailtje stuurt kunnen zij altijd contact met jou opnemen.