Wij zijn voor dit, of volgend jaar op zoek naar een au pair voor onze twee zoontjes. Om ons goed voor te bereiden zijn we ons sindskort aan het oriënteren op internet. Hebben jullie wellicht tips over waar we het best kunnen zoeken en waar we op moeten letten?
Hallo,
Sorry dat ik jullie niet eerder heb kunnen helpen. Ik ben bijna een heel jaar pc-loos geweest.
U zegt dat u een goede site zoekt om een au pair te vinden. Dan wil ik u de volgende link geven http://www.aupair-world.net/
Ik heb deze site zelf gebruikt om een gast gezin te zoeken (in Australië). Deze site is zeer betrouwbaar. U kunt hier gratis een profiel aanmaken van uw gezin en daarna zelf ingeven aan welke criteria de au pair moet voldoen (uit welk land hij/zij komt, hoe oud hij/zij is, of het stoort of hij/zij wel of niet rookt, etc). Je kunt ook een premium account aanmaken, dat kost 30 euro voor 60 dagen. Dat is niet meteen beter dan het gratis account hoor, met de premium account kun je alleen gedurende de 60 dagen persoonlijk contact opnemen met een au pair, i.p.v dat je dat via haar of zijn profiel doet.
De site doet ook zijn uiterste best om het veilig te houden. Op http://www.aupair-world.net/index.php/security/ vind je berichten van fraudeurs, zowel gastgezinnen als au pairs.
Bedenk goed dat wanneer u een au pair zoekt dat deze nooit en te nimmer zelf om geld mag vragen op voorhand! Onder “visum en regels” (zie de index aan de linkerkant) vind je per land (waarin de au pair gaat werken) aan welke regels er voldaan moeten worden en ook hoeveel vergoeding je au pair over het algemeen gezien ontvangt. Uiteraard is die beslissing aan u zelf maar de bedragen die daar staan worden toch wel gezien als minimum bedrag (per zoveel uren werk) en ook hoeveel uren een au pair normaal gezien werkt. Maar het zijn geen verplichtingen.
Nou dit is nogal heel wat informatie dus stel ik voor dat u het op uw gemak eens leest. Als u nog vragen heeft of als ik u nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dat graag. Succes alvast.
Groetjes
Nathalie
Beste Nathalie,
Bedankt voor uw uitgebreide reactie en informatie omtrent de wet- en regelgeving.
We hebben de site bekeken en zoiets is inderdaad wat we zoeken, alleen vinden deze site, met uitzondering van de infosectie, nogal amateuristisch overkomen. Daarom hebben we besloten nog even verder te zoeken voordat we besluiten ons ergens (betaald) aan te melden.
We houden jullie op de hoogte over de ontwikkelingen :)!
Vriendelijke groeten,
Aupairgezocht
Beste AuPairGezocht
Graag gedaan voor de hulp.
Hopelijk vinden jullie een website en au pair die jullie bevalt. En als je nog hulp nodig hebt dan sta ik voor jullie klaar. Succes!
Groetjes Nathalie