Goedemorgen, ik wil eind mei vanuit Den Haag met de trein naar vliegveld
Zaventem. Weet iemand welk station ik het beste kan nemen in Brussel?
En hoe ik vandaar naar het vliegveld kom?
Groetjes Tonia.
Goedemorgen, ik wil eind mei vanuit Den Haag met de trein naar vliegveld
Zaventem. Weet iemand welk station ik het beste kan nemen in Brussel?
En hoe ik vandaar naar het vliegveld kom?
Groetjes Tonia.
Je moet afstappen in Brussel Noord. Daar neem je de Airport Express naar de luchthaven. Om de twintig minuten is er eentje dacht ik.
Kijk dit vlak voor vertrek echter nog even na, want in de loop van dit jaar wordt de nieuwe rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en Zaventem luchthaven in gebruik genomen, dan moet je niet meer om langs Brussel.
Idd van Brussel-Noord heb je om de 20’ een rechtstreekse treinverbinding naar Zaventem Airport.
De rechtstreekse treinlijn van Antwerpen naar Zaventem Luchthaven zou midden 2012 operationeel zijn. Een rit zou 27’ duren vanuit Antwerpen en slechts 8’ vanuit Mechelen. (Bron: Het Nieuwsblad 23/04/2009 - In 27 minuten van Antwerpen naar Zaventem vanaf 2012 (Binnenland) | Het Nieuwsblad )
Elke dag van het jaar vertrekt er om het uur een rechtstreekse bus vanuit Antwerpen naar Brussel Airport (Zaventem). Halte “De Keyserlei” aan het centraal station. Reistijd 45’. Tickets bij de buschauffeur.
http://www.brusselsairport.be/nl/passngr/to_from_brussels_airport/bus/
Dank voor jullie reactie, een vriend brengt me en komt me ophalen met de auto.
Dat scheelt een hele hoop gezoek op internet
Korrektie: als je dan nog via Brussel moet dan is 't Brussel-Centraal waar je overstapt. De airport express stopt op Noord (en Centraal en Zuid) maar de IC trein Den Haag-Brussel stopt al een paar jaar niet meer in Brussel-Noord…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Met de trein naar Brussel Airport is prima te doen. Je kunt inderdaad opverstappen en daar de airport express pakken. Maar ook vanuit Antwerpen kun je rechtstreeks naar Zaventem.
Reisbeer
Overweeg ook om met de auto te gaan. Begin deze zomer heb ik dat ook gedaan. Via de website parkingluchthavenzaventem.be kan je diverse parkings bij Zaventem vergelijken.