In juli vliegen wij van vliegveld Zaventem/Brussel naar LA. Nu schijnt er vanuit Nederland een pendelbus te rijden naar Zaventem. kun je mij vertellen of dit zo is, en waar vandaan deze pendel dan rijdt.
Hallo!
Vorig jaar, toen de Vliegtaks nog van kracht was, waren er idd bussen tussen Utrecht, Rotterdam, Breda en Brussel. Maar volgens mij rijden deze nu niet meer, er zijn wel alternatieven. Hier vind je er meer over:
http://www.brusselsairportexpress.com/
Succes.
Je geraakt ook vrij gemakkelijk in de luchthaven met de trein - die stopt onder de luchthaven. Naargelang van waar je komt moet je in Brussel wel overstappen.
Je neemt de benelux trein van amsterdam naar brussel noord,daar uitgestapt heb je om de 15a20minuten een airportexpress trein,die je in 13minuten naar het ondergrondse luchthaven station brengen!!poepsimpel!!
treinreis helaas niet mogelijk als je er al zeer vroeg in de ochtend moet zijn…
BrusselsAirportExpress heeft de dienst overgedragen aan een NL maatschappij, namelijk AirportXpress -> http://www.airportxpress.nl/ Staat alleen niks op de site. Heeft iemand aanvullende informatie? Is de lijn soms alsnog gestopt te bestaan? Zo ja, heeft iemand een goedkoop alternatief op het parkeren bij de luchthaven??
En hoeveel uur van te voren is het echt noodzakelijk om op het vliegveld te zijn bij een intercontinentale vlucht?
Hoop dat iemand me kan helpen.
Weet niet van waar je moet komen, maar vanuit Antwerpen rijdt er ook een bus en ik denk de eerste al om 5 of 6 uur op weekdagen. Info kan je terugvinden op de website van de luchthaven.
Weet niet wat jij vroeg noemt, maar als je er dan zo vroeg moet zijn kan je dan niet de laatste trein nemen…
Trein
Brussel Airport heeft een treinstation in de kelder van de terminal. Van dit station Zaventem (Luchthaven) rijdt de Airport City Express vier keer per uur naar de stations Brussel-Zuid, -Centrum en -Noord. Een enkele reis Brussel kost € 2,60. Ook Leuven en Luik zijn per spoor rechtstreeks vanaf de luchthaven bereikbaar. Een directe treinverbinding naar Antwerpen is in 2010 klaar. Zie ook de website van de Belgische Spoorwegen, (tel: +32(0)2 528 2828).
Auto en bus
Het vliegveld ligt langs de N-201 en is gemakkelijk bereikbaar vanaf de buitenste rondweg rond Brussel. Volg de borden Luchthaven Zaventem. Andersom komt u vanaf de luchthaven gemakkelijk op die rondweg (volg de borden ‘RING’), die afslagen heeft naar alle windstreken.
Het busstation bevindt zich onder de Aankomsthal. Bussen van De Lijn rijden naar het centrum van Brussel; bussen van STIB/MIVB rijden naar de hoofdkwartieren van de NAVO en de Europese Unie en eindigen bij het treinstation Brussel-Luxemburg. Er is een speciale SN Brussels Airlines Expressbus die om het uur naar en van Antwerpen rijdt. Een enkele reis kost € 8,00, kinderen 2-11 jaar € 5,00.
Bedankt voor alle reacties!
Laatste trein nemen is niet mogelijk. Dan zijn we er al om half één 's nachts namelijk en we moeten er ‘pas’ rond half zeven a zeven uur 's ochtends zijn. Eerste trein vanuit Nederland (Amsterdam) komt pas om 8 uur aan op station bij de luchthaven dus dat is weer te laat. Auto is eventueel ook mogelijk maar wel erg duur om 3 weken te parkeren…
Daarom ben ik echt specifiek op zoek naar informatie over die buslijn van Amsterdam naar Brussels Airport die net nieuw is. De informatie op de website van Brussels Airport is namelijk ook achterhaald, vandaar. Ga binnenkort maar even langs een reisbureau anders…
Groeten!
Mag ik vragen hoe je dit nu opgelost hebt ?
Per auto is Zaventem goed te bereiken.
Kijk anders eens op:
http://www.parkingluchthavenzaventem.be
Daar hebben wij onze auto toen gezet. Dat scheelt ongeveer de helft met P3 en de service is goed te noemen:)
Succes ermee!