Zanzibar arm?

hallo,

Ik heb een beetje een stomme vraag maar hij is toch belangrijk.

Ik ga 18 oktober ontwikkelingswerk doen in Zanzibar voor 6 weken.
Nou lees ik op internet dat het erg arm en primitief is maar ik hoor van verschillende mensen dat er veel resorts zijn en het allemaal best wel toeristisch en commercieel is. Nou hoop ik dat het dus nog heel erg arm en primitief is en niet zo een commercieel eiland is. Zou iemand mij kunnen vertellen wat het nou is?

Alvast bedankt!!

gr

Je hoopt dat het arm en primitief is? Vertel dat maar niet tegen de mensen daar! :wink:

De verschillen zijn groot in Afrika, ook op Zanzibar. Er zijn heel ontwikkelde gebieden en resorts, maar even verderop wonen de gewone mensen in eenvoudige huisjes. Niet iedereen werkt in de toeristenindustrie dus veel mensen proberen gewoon rond te komen van kleine handel o.i.d.

Haha ja ik las het terug en ziet er in der daad een beetje stom uit. Nee ik wil gewoon de mensen helpen die het het meest nodig hebben en hoorde dat het vrij luxe was maar dat is dus niet compleet het geval. Dank je wel! gr

Ik zou ergens anders heen gaan. Zanzibar is absoluut niet rijk, maar deze mensen hebben geen hulp nodig. Lang niet zo hard als ergens anders in Tanzania in ieder geval.

Zanzibar is arm ja, voor veel van de locals. Er is genoeg te doen en alle support is altijd welkom. net als op andere plekken.
daarnaast is zanzi ook rijk, maar voor een kleine groep, vooral buitenlanders die de resorts en sommige restaurants hebben. Maar die daarnaast weer goed zijn voor de werkgelegenheid.
voor zanzi geld in mijn ogen dat het in eerste instantie er niet arm uit ziet zoals we dat min of meer verwachten als je ontwikkelingswerk gaat doen. maar als je een hoek verder loopt dan de gemiddelde tourist dan zul je met eigen ogen zien dat het project wat je gaat ondersteunen waarschijnlijk goed werk verricht.

heel veel plezier, geniet van prachtig zanzi met zijn mooie mensen!

Eens.