Zijn er hier mensen die voor langere tijd op Zanzibar zijn geweest? Ik heb namelijk zojuist een baan aangeboden gekregen daar en ik vraag me af hoe het leven daar is. Zou iemand me meer kunnen vertellen? Ik heb al enig speurwerk op het internet gedaan, maar heel veel info is er ook niet te vinden.
Ik ben er een aantal jaren achter elkaar gekomen en heb zelf gemerkt dat wat vrienden vertellen die er langere tijd wonen en werken gelijk hebben als ze zeggen: het is net een klein dorp.
mensen zijn eerst terughoudend, vb in stonetown, als blijkt dat je langer blijft dan de gemiddelde 4 dagen is het een ander verhaal en als je helemaal langer blijft dan ben je een nieuw verhaal. je zal dan op de plekken waar je vb savonds verblijft ook telkens dezelfde mensen tegenkomen. wat natuurlijk leuk is en makkelijk integreert, maar soms ook verstikkend en saai kan zijn.
maar ik zou het doen als ik jou was, het is een prachtig eiland met veel mogelijkheden en daarnaast is de kust met vliegtuigje in no time bereikt.
in dar is er een hele grote enclave nederlanders voor de heimweezieke uitstapjes
Eigenlijk het enige wat me tegenhoudt deze baan aan te nemen, is de twijfel of er wel zo veel te doen is daar op Zanzibar. Het werk kan nog zo uitdagend zijn, in mijn vrije tijd wil ik wel het één en ander kunnen ondernemen. Zo nu en dan wil ik natuurlijk eens gaan stappen daar en een biertje nuttigen Hoe is het met het nightlife gesteld op Zanzibar? Waar ik (misschien) ga werken ligt overigens aan de oostkust, een uur rijden van Stone City af (volgens iemand van het betreffende bedrijf).
Nightlife is wel het laaste waar je je zorgen om hoeft te maken op zanzibar.
Het oosten ken ik niet goed, maar in stonetown is er genoeg te doen, van gewone kroegjes tot meer classy-style en grote disco. daarnaast worden er regelmatig optredens her en der verzorgd. En veel restaurantjes. ondanks dat zanzibar bekend staat als een islamitisch eiland is er geen gebrek aan alcohol. Ikzelf drink niet maar heb genoeg bij kampvuurtjes gezeten waar iedereen aan de konyagi sloeg (verkocht in plastic zakjes) daarnaast kan je van een biertje tot cocktails en alles ertussenin krijgen.
in het noorden zijn er veel resorts/hotels/backpackers die allemaal aaneengesloten aan het strand zitten. stikt er van de beachparty’s.
tijdens de ramamdan is alles terughoudender, minder feestjes en niet eten in het openbaar, maar binnen (of juist in het openbaar als iedereen weer mag eten)
Nee, nightlife van african style tot meer europees is niet echt een probleem op zanzi.
gr.
Aha, dat is duidelijk. Genoeg te doen dus. Nou vroeg ik me af in hoeverre je contact met de locals krijgt. Uiteraard ligt dat ook aan jezelf, maar ik ga waarschijnlijk ergens werken met alleen maar locals, en ik wil wel graag wat contacten maken om daar buiten werktijd wat te ondernemen.
Ik heb nog steeds niet beslist of ik de baan aanneem. Het is wel uitdagend en leerzaam werk, maar ik heb mijn twijfels puur vanwege het leven buiten werktijd. Bij de eerdere keren dat ik in het buitenland werkte, zorgde ik dat ik gewoon in een studentenhuis terecht kwam zodat ik al meteen wat leeftijdsgenoten om me heen heb. Als blijkt dat je maar heel lastig contact krijgt met locals, dan denk ik dat ik het geen 6 maanden ga volhouden. Het bedrijf ligt ook een uur rijden van de stad af, dus daar ben je ook niet zo 1, 2, 3.
Hoi, je zou het ook eens kunnen vragen in de Lonely Planet Thorn Tree. O.a. gebruikster Stefo (een Duitse vrouw) heeft er aardig wat tijd doorgebracht.
Nee het is helaas niet door gegaan. Ik moest snel beslissen of ik de baan aannam of niet, en op dat moment kwam er eigenlijk een mooiere job langs in Kaapstad.
Helaas heb ik die niet kunnen aannemen omdat we er in financieel opzicht niet uitkwamen. Zanzibar is dus helaas ook niet doorgegaan daardoor. Achteraf had ik het gewoon meteen moeten doen, maar ja, de welbekende ‘achteraf’. Ik ben echter nog steeds op zoek naar iets in het buitenland.
Bedankt voor je reactie! Super fijn dat je zo snel hebt gereageerd en de info met me wilde delen. Super toevallig had ik ook gemaild met een Nederlandse vrouw met een hotel in de stad en die had me juist de gegevens doorgegeven van dit hotel! Dus dat is toeval maar misschien ook wel een hint… Ik ga het eens proberen! Thanx thanx!
Hey Geertje ik ben benieuwd of je not naar Zanzabar bent gegaan. Ik ben mezelf ook aan het orienten voor woon en werk, ivm met me dochter die in Tanzania dar es salaam gaat wonen. Dichter in de buurt maar toch ieder zijn plekje. Heb jij nog eventuele info voor werk en woonruimte groetjes ania
Hey Ania, Nee sorry, ik heb helaas geen extra informatie voor je. Ik ben destijds niet naar Zanzibar gegaan, ik had ook geen baan gevonden. Maar was ook van mijn plan afgeweken. Ik ben me nu wel ook weer aan het orienteren op werk in afrika. Die site zou je ook even kunnen bekijken. www.werkinafrika.nl. er staan ook enkele banen voor Zanzibar op. Ik weet niet of je daar naar opzoek bent. Mochten je plannen duidelijker worden vind ik het leuk te horen wat je bent gaan doen! Groetjes Geertje Succes!