Ik heb zojuist een baan aangenomen bij een bedrijf in Berlijn en ik moet iedere maand met de trein of het vliegtuig op en neer naar Arnhem. Ik vind dat nogal desorienterend, alsof je steeds op twee plekken tegelijk bent. Ik heb al mijn boodschappen routines moeten aanpassen, want anders ging alles bederven. Ik ga waarschijnlijk ook mijn kabel en telefoon aansluiting afzeggen aangezien ik die haast niet gebruik. Ik zou wel graag internet willen hebben, maar heb wat moeite om steeds te betalen voor een service die ik maar de helft van de tijd gebruik. Zoveel nieuwe keuzes waar ik voor kom te staan. Heeft iemand advies voor me? Een ouwe rot in het internationaal forenzen?
Werken op lange afstand was een van de moeilijkste dingen om aan te wennen voor mij. Ik begon vijf jaar geleden toen ik in Lyon ging werken. Ik ga minstens eens per maand op en neer en ik vind dat nog steeds erg desorienterend. Je moet op twee plekken een thuis gaan maken. Het verdiende goed, dus dat hielp. Gelukkig voor jou heb je geen kinderen. Ik miste het eerste woordje van mijn tweede dochter.
Je doet het goed, zo te zien. Boodschappen is voor mij niet zo’n probleem met mijn familie. TV kijken doen we niet zo aan dus de kabel ging eruit. Voor het internet ben ik bij Pretium gegaan omdat je daar je snelheid kunt aanpassen iedere maand. Ik hoef dan niet voor een hoge snelheid te betalen als ik er niet ben.
Verder zijn veel kosten gelukkig aftrekbaar: Samsonite koffer, werk en reiskleren, noem maar op. Op die manier bespaar ik ook het een en ander.
Veel succes
Joris