Tijdens de maand mei maken wij een drieweekse rondreis in het Zuidwesten van Amerika.
We zullen daarbij ook Yosemite N.P. bezoeken. We rijden er naartoe na Death Valley.
De kans is echter groot dat op dat moment (19/20 mei) de Tioga Pass nog gesloten zal zijn.
Daarom wil ik jullie enkele vragen stellen:
is de volledige Tioga Road in het park dan ook gesloten?
indien de Tioga Pass en Road gesloten zijn, is het dan de moeite om Mono Lake/Lee Vining te bezoeken of moet je dan een hele grote omweg maken om in het park te komen?
Blijven we dan beter in het zuidelijke en centrale deel van Yosemite (via route 41)?
Hi en welkom op het forum.
Is Tioga pass helemaal gesloten? Ja er staan hekken en je kan er niet door. Verleden jaar was Tioga Pass open op 7 mei, het jaar daarvoor op 18 june. Niet te voorspellen.
Mono Lake moeite waard? Jazeker en ook bv Bodie en nog veel meer plekken langs 395. Soms is Sonora Pass open eerder dan Tioga maar het betekent dat je een behoorlijke omweg naar Yosemite moet maken. Die andere pass Ebbetts pass zal ook gesloten zijn als Sonora dicht is dus dan moet je via 88 (Carson pass) Dat maakt de omweg nog groter maar 88 proberen ze zoveel mogelijk open te houden (maar soms zijn kettingen nodig alhoewel ik niet denk dat dat in mei het geval zal zijn.
Als de passen gesloten zijn is de route tenzuiden van de Sierras aanbevolen. Veel minder spectaculair. DV-Bakersfield-Fresno-Yosemite. Ook dat is een lange rit en ik adviseer wel eens om dan in Oakhurst te overnachten voordat je Yosemite ingaat. Of al eerder dan Oakhurst.
Yeehaw