Kan iemand mij helpen met de volgende vraag? Ik weet dat je tot je 31ste (ook nog in je 30ste levensjaar) een Working Holiday Visum kunt aanvragen voor Nieuw Zeeland. Maar mijn vraag is, tot welke leeftijd mag je dan gebruik maken van het visum? Mag je een dag voordat je 31 wordt nog vertrekken en gebruik maken van het visum voor een jaar?
Er staat een datum op het visum waarvoor je het zult moeten gaan gebruiken en vanaf de datum dat je voor het eerst door de douane gaat, krijg je een jaar.
Van de website van de overheid:
You must arrive in New Zealand within 12 months from the date of issue of the visa
You are able to enter and exit freely during your 12 month period. Please remember however, that your permit is valid for 12 months from the initial date of entry, for multiple journeys. The 12 month period is not accumulative.
Volgens mij kan het dus gewoon wat je zegt, tenzij er een andere datum in je stempel komt te staan.
Volgens mij kun je in theorie nog na je 32e australië in op een WHV.
Je moet het namelijk voor je 31e aanvragen. En nadat het toegekend is (wat dus al even na je 31e kan zijn) heb je een jaar om naar Australië te gaan, wat dus ook weer even na je 32e kan zijn.