woordenboek

Bestaan er woordenboekjes nederlands singalees?
Je kan wel online een vertaalmachine vinden maar in srilanka heb je vast niet overal internet.

Nu ben ik op zoek naar een woordenboekje waarmee je een beetje kunt communiceren in het Singalees.

Niet Nederlands, wel de nodige keuze in Engels-Sinhala. Ik zou er eentje zoeken met fonetisch erbij want anders krijg je iets in het Sinhala schrift dat je nog steeds niet kunt uitspreken :wink:

<Erik> & [Sandya]

Dank je wel Erik. Op zoek dus naar woordenboekje engels singalees waar ook nog fonetisch de uitspraak bij staat. Wordt een lastige geloof ik. Kan het nog niet vinden in elk geval. Ik blijf zoeken. Of is de taal sowieso zo lastig dat het bijna niet te doen is. Meestal probeer ik toch wel een beetje in de landtaal te communiceren. Als is het maar een paar begroetingen…

Sinhala is een taal die maar weinig mensen buiten Sri Lanka machtig zijn, is bijna niet te leren.
Ik woon al bijna 4 jaar in Sri Lanka en al heb ik dan geen talen knobbel, maar ik ken een kleine 60-70 woorden en dat is het dan ook, heb geprobeerd om deze taal te leren maar ben er mee gestopt.
Wanneer je enkele woorden kent die worden gebruikt in het dagelijkse leven is meer dan voldoende, en zo’n lijst heb ik gemaakt en geef het aan de mensen mee die bij mij op bezoek komen of een kamer boeken, wanneer zij erom vragen.

Deze moet nog te krijgen zijn

en zal iets voorbij Erik-niveau (misschien 400-500 woorden) zijn. Dus ruim voorbij Jan-niveau :wink:

<Erik> & [Sandya]

Dank. Ik ga het proberen!