Singhala leren spreken in SL?

Iemand tips met betrekking tot het leren van Singhala? Naast het gebruikelijke boekje met foenetisch geschreven taal, en het dagelijkse leven in SL, ben ik benieuwd of het ook mogelijk is om wat extra ondersteuning en training/les te krijgen in SL bij het onder de knie krijgen van de basis spreekvaardigheid.

Het is geen makkelijke taal heb ik al gemerkt. Maar ik ben eigenlijk van plan om vaker naar SL te gaan, en wil daarom graag ook wat Singhala machtig worden, zodat ik niet altijd op mijn Engels terug hoef te vallen.

Iemand tips? Met tips over Singhala leren in Nederland ben ik overigens ook blij!

Groet, White

Hoi White,

Er zijn heel redelijke Sinhala leerboeken vanuit het Engels. En in SL kun je het beste een ‘private tuition’ (bijles) leraar benaderen, binnen 10 minuten bellen via een willekeurig contact aldaar moet je er eentje hebben. Die kan dan in jullie onderling overleg een les- en studeerschema voorstellen.

In NL kennen we niet direkt Singha’s die dit er snel bijdoen. Maar op de ‘concurrerende’ site

http://srilanka.startpagina.nl/prikbord/

vind je vrij veel mixed couples waarvan soms de M of V te polsen kan zijn voor privé-les, er worden ook regelmatig briefvertalingen geregeld.

Sukses,

-Erik> & [Sandya]

Hoi Erik,

Bedankt maar weer voor al je tips en goede raad! Ik heb in ieder geval helemaal zin in die lessen, dus daar ga ik echt achteraan. Natuurlijk vooral omdat het in Sri Lanka zelf is:zon02:! Nog een week of 6, ik vertrek 13 Juli en kan er twee maanden blijven. Het is echt aftellen tot ik kan gaan!

Heb je mischien nog titels voor wat betreft de lesboeken vanuit het Engels? Via de bekende zoekmachines kreeg ik uiteindelijk niet erg veel informatie.

Groet, White

Hallo maar weer,

Het dikke dat ik ooit, niet echt succesvol door allerlei redenen, gebruikte heette zoiets als ‘Spoken Sinhala’. De boekwinkel schuin tegenover Fort treinstation (recht tegenover Pettah bus stand), Gunasena ofzo, is een goede bron van dit soort studieboeken.

Sukses,

<Erik>