Ik ben op zoek naar iemand die mij taallessen Swahili kan geven binnen de stedendriehoek Zutphen-Deventer-Apeldoorn.
Hoi,
Als je een beetje autodidactisch bent ingesteld is de “Paul Pimsleur Methode For Language Teaching” ideaal. Even googlen en je hebt zo meer info gevonden. Zoek op “Pimsleur Swahili” of iets dergelijks.
Relatief goedkope cursus in vergelijking tot live-lessen van iemand die bijvoorbeeld per les of uur betaald krijgt.
Er zijn drie niveau’s (weet niet wat je al spreekt):
- Beginner: Basis Swahili van “Hallo mevrouw” tot het bestellen van een brood en het wisselen van geld.
- Middenklas: Voor de ietwat gevorderde leerling van het reserveren van een kamer in een hotel tot het communiceren tegen inlanders “straatconversaties”.
- Gevorderd: Voor diegene die zijn Swahili wil verbeteren: Van alles en nog wat, zoals annuleren van vluchten en stationssituaties.
Het systeem is gebaseerd op luisteren, naspreken, herhalen en onthouden, waarbij reflexie, doorzetingsvermogen en zelfleerzaamheid bovenaan de lijst staan. Hopelijk kan je er iets mee.
In ieder geval veel succes met leren,
Wouter.
Hallo,
Ik leer het zelfstandig. Het boek dat ik gebruik is ‘Simplified Swahili’ van Peter M. Wilson. Elk hoofdstuk eindigt met oefeningen.
Succes,
ook ik ben op zoek naar iemand die Swahili les kan geven; niet voor mijzelf maar voor leerlingen bij ons op school. Het gaat om een school in Warnsveld, dus dezelfde regio! Ik vroeg me daarom af of je iemand hebt gevonden en of dat iets voor ons zou zijn?!
Beste Ninilosi & Chepowon,
Deze reactie komt een half jaar na jullie postings, dus ik weet niet of het nog relevant is, maar ik geef les in Swahili.
Het idee om een groep leerlingen les te geven spreekt mij zeer aan. Ik zou zelfs zeggen: als jullie allemaal beginners zijn, dan kan Ninilosi meedoen met de genoemde groep leerlingen & dan heeft iedereen het beste resultaat!! Laat maar horen als jullie geinteresseerd zijn, dan praten we verder.
Oja: ik woon in Arnhem, maar ben bereid om te reizen.
Met vriendelijke groeten,
Narusha