W'onen & vrijwilligerswerk

Beste mensen

Graag willen we gaan wonen in Quito tot sept. om van daaruit verder te kijken naar een mooie plek. Kan ik daar een appartement van huren?en hoe werkt dat? We willen niet groot wonen maar wel sfeer vol en veilig. Zijn er delen van de stad waar je beter niet kunt huren? Wat kosten gas licht en water? Kijk ik heb nog al wat vraagjes op dit gebied.
Info is welkom

Vrolijke groet,
Robert

Onder tussen zijn er twee maanden om en ben ik bezig met het kijken naar een verblijfs vergunning.
Er zijn veel verschillende verhalen. wie oh wie weet waar en hoe je in 2010 het beste een verblijfsvergunning kunt regelen.
Vriendelijke Vrolijke groet

Dag Robert,

Ik ben zo juist teruggekomen van o.a. 3 maanden Ecuador. Ik vermoed dat het niet moeilijk zal zijn een appartement te huren. Ik zou als ik jou was naar het oude stadsdeel in Quito gaan en allereerst naar een hostel waar je al een kamer kunt huren voor 7 dollar pp ;per nacht… (Ecuador gebruikt ook de Amerikaanse dollar) Dit in hostel posado koloniaal… (staat geloof ik ook in de lonely planet). ik was daar zelf nog in September, je zult daar zeer behulpzame en vriendelijke Ecuadorianen aantreffen!
Ik denk dat het van daar veel gemakkelijker zal zijn van alles te organiseren. Voor ik vertrok 1,5 jaar geleden h ad ik ook allerlei vragen eenmaal op reis werd alles mij snel en gemakkelijk duidelijk…
succes en plezier met de voorbereiding.
groet, Anne

Wbt. een verblijfsvergunning… je kunt de eerste keer 3 mnd blijven, dan ruim op tijd nogmaals met 3 mnd verlengen… Dit in Quito bij de dienst immigratie.
Verder kun je vandaaruit waarschijnlijk veel gemakkelijker een eventueel permanente verblijfsvergunning krijgen!
groet

Hallo Ecuador bezoekers.

Wij zijn op zoek naar een vriend van ons, Robert Kedde in Ecuador geboren als Michael Medina.
Wij weten van een laatste mail van 26 juni 2014 dat hij in een ziekenhuis in Puerto Lopez is opgenomen met een vervelende ziekte.

Daarna reageert hij niet meer op mail vanuit Nederland.
Weten jullie iets van Robert?
Hebben jullie contact gegevens van hem?
of een van een bekende van Robert daar?

Hoor graag van jullie

Cor van der Kaaij / Eelkjen Veenstra
Ats Bonninghawei 3
8721HA
Warns
0615499425
esvcvdk@gmail.com
eelkjen@outlook.com

Dag Cor en Eelkjen,
Is het ondertussen gelukt contact te krijgen? Anders kan ik misschien helpen.
Vriendelijke groet, Audrey