Wonen in Western Australia

Hallo! Ik vertrek waarschijnlijk in augustus naar Perth/Bunbury, WA. Ik kan daar een leuke baan krijgen met visa en alles, super dus! Kent iemand Perth/Bunbury? Wonen er meer mensen uit NL. Hoe is Bunbury? Weet iemand een goede agency voor huisverhuur, een goede tweedehands autodealer, etc.

Misschien gaan er meer van jullie dit jaar voor langere tijd naar WA?

Groetjes

Hi
In mijn ogen vertrek je naar een van de mooiste steden in Australia. Bunbury is inmiddels bijna een voorstad van Perth. Prachtig achterland, mooie stranden, zwemmen met de dolfijnen, golfbanen te kust en te keur.
Ook een paar nadelen. Perth eo is inmiddels de duurste plaats om te wonen. De huizenprijzen zijn dit jaar met 30% gestegen. Voorbeeld: Wij hebben ook nagedacht om te verhuizen en hadden in 1998 een appartement op het oog in Scarborough aan zee. Kostte toen AUD 350.000,–. Wij waren dit jaar weer in Perth. Het appartement kostte nu AUD 900.000,–. Nederlanders tref je overal in Aus dus Perth zal geen uitzondering zijn. Wij hebben Aus vrienden daar en verblijven dan bij hen. Sta niet vreemd te kijken als de prijs voor een appartement ongeveer AUD 700,-- per week is. Perth is duurder dan Sydney inmiddels. Wonen is duur maar er zijn nog genoeg redelijk geprijsde hotels en ook de dagelijkse kosten voor levensonderhoud zijn acceptabel. Over salarissen en belasting kan ik je helaas niets vertellen. Wel over het reizen in WA, wij zijn in de meeste plaatsen geweest.
Helaas kan ik niet met je mee in augustus (:o(-
Yeehaw

dank voor je reactie. word meteen weer super enthousiast. dat de prijzen zo hoog zijn had ik al een beetje van vrienden daar begrepen. dus moet goed de salarisonderhandelingen in gaan…!

ken je Bunbury ook? is daar ook wel wat te beleven? weet dat het ‘maar’ 2 uur van Perth is, maar toch.

nogmaals dank
Groet,
Michael

Hi Michael
Nou eigenlijk niet. Wij hebben een nacht gelogeerd in Bunbury maar dat was het. Er is ook een hotel (met oceanview) dat Fawlty Towers heet hahaha en dat zal goedkoper zijn dan AUD 700,-- per week maar wij hebben er niet geslapen.
Wij hadden verleden jaar plannen om in een van de nieuwe golfresorts te verblijven maar dat is er niet van gekomen.
YH