Wonen in Sheffield

Hoi Allemaal,

Ik ben vorige week aangekomen in Sheffield en vroeg me af of er mensen op dit forum hier in de buurt wonen en misschien zin hebben om een keertje af te spreken!

Groetjes

Nou ben ik net deze zomer uit Sheffield weg verhuisd! Ik heb er bijna 3 jaar gewoond, maar woon nu in Devon.
Ken je al www.sheffieldforum.co.uk ?
Daar kom je ook weleens wat Nederlanders tegen, al heb ik nooit persoonlijk met iemand afgesproken. Eerst was er een hele thread tijdens het EK, toen Engeland eruit lag maar Nederland dus niet.
En je kan zowaar Nederlands studeren (als soort van bijvak geloof ik) op de universiteit van Sheffield, dus er zijn ook Britten met een voorliefde voor NL.

Maar je kan me altijd andere vragen stellen over Sheffield. :smile:
Bevalt het je er tot nu toe?

Het is nog even aanpassen, maar tot nu toe bevalt het me wel goed. Je hebt natuurlijk the Peakdistrict heel dicht bij wat wel lekker is eigenlijk :)! Jammer van de vele regen!
Zijn er plekjes in Sheffield waarvan je zegt, daar moet je zeker een keertje naar toe?

Magna! :smiley:

Hoi,
het Peak District is inderdaad geweldig! Ik ben dan ook best en een outdoor persoon, dus met wielrennen, mountainbiken en hardlopen en soms een beetje klimmen vermaakte ik me daar altijd prima! Het duurde ook niet lang voordat we de stad uit verhuisden naar een cottage in Hope Valley.
Ik was dus meer buiten dan in Sheffield te vinden.
Vooral klimmen is razend populair daar. Je hebt heel wat indoor klimhallen, zowel voor top-rope als lead-rope als boulderen kan je daar doen. Het duurde even voordat ik overgehaald kon worden om mee te doen, maar uiteindelijk vind ik het reuze leuk nu. Maar outdoor klimmen heb ik me nog niet aan gewaagd…

Wat ik wel leuk vond in Sheffield zelf was de Showroom, zo’n alternatief filmhuis vlakbij het station. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij zoal leuk vindt om te doen.

De showroom heb ik inderdaad al ontdekt en al wat films gezien! Heerlijk ergens waar ze allerlei interessante films spelen!
Verder denk ik dat ik gewoon veel op ontdekkingstocht in Sheffield ga moeten gaan. Gisterenavond was het Fright Night en dat was wel gezellig :)!