5 maanden in Birmingham

Beste mensen,

Half februari vertrek ik voor 5 maanden naar Birmingham voor mijn stage. Nu ga ik natuurlijk zelf een heleboel ontdekken, maar hoop ik dat jullie mij ook alvast kunnen voorzien van plekken die ik moet zien en dingen die ik moet doen.

Ik kan daar naar alle waarschijnlijkheid beschikken over een auto, dus het hoeft niet per se in de buurt van Birmingham te zijn.

Alvast bedankt!

Goedendag,

uiteraard zijn er een aantal musea in de stad te bezoeken maar die zul als je er bent wel vinden. Aan de rand van de stad of iets verder vindt je een paar mooie historische huizen zoals Aston Hall, Blakesley Hall en Selly Manor. Maar laat ik enkele locaties wat verder weg noemen aangezien je dus
over een auto kunt beschikken.

Ten westen van deze grote stad vindt je de kleinere stad Dudley. Daar staat het Black Country Living Museum. De Black Country is de naam
van dit gebied omdat het vroeger zwart van het roet was door de zware industrie. Als je wat over deze regio wilt weten is dat een goede plek om heen te gaan. Verder weg in de omliggende graafschappen zijn een aantal kleinere historische steden en stadjes te bezoeken. Je kunt bijvoorbeeld naar Warwickshire gaan (ten zuidoosten van Birmingham): daar staat bijvoorbeeld het grote Warwick Castle en ook het stadje Stratford-upon-Avon. Dat is bekend als de geboorteplaats van Shakespeare en daar kun je ook een aantal locaties bezoeken die verband houden met de man. Een eind ten westen van de stad, vlakbij de stad Telford staat het werelderfgoed van Ironbridge. Daar staat de oudste gietijzeren brug ter wereld, een mooie natuurlijke kloof en een flink aantal gerelateerde musea dicht bij elkaar.

Als je van wandelen en mooie natuurlijke landschappen houdt dan kun je denken aan de Shropshire Hills (west), de Malvern Hills (zuid), de Cotswolds (zuid) en het Peak District National Park (noord). Die gebieden hebben alleen een beschermde status, zijn geschikt voor wandelaars en liggen iets verder weg maar volgens google-maps op maar ongeveer 1 uur rijden, het Peak District iets verder.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Veel plezier in ieder geval!

oke klinkt goed! bedankt voor de waardevolle tips.

stradford upon avon zeker aanrader vooral als het mooi weer is