Zijn er mensen op dit forum die in Adana wonen? Mijn lief woont er en als we over onze toekomst praten wil hij steevast dat ik bij hem kom wonen, in Mersin en Adana. we zijn 1 jaar samen en ik ben al 4x in Adana geweest, maar ik kan me niet goed voorstellen om er voor altijd te blijven, ik zou er te veel missen denk ik. Vorige maand ben ik in Bergama, Izmir, Kusadasi (en natuurlijk alle archeologische sites in de streek) en Dalyan geweest en ik moet zeggen dat dit deel van Turkije me toch wel beter bevalt. Uiteraard is Kizkalesi leuk en zijn er ook enkele bezienswaardigheden rond Mersin (zoals Kanlidivane Uzuncaburc Silifke etc) maar om er je ganse leven te blijven… ik weet het niet. Toch ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die er wonen of gewoond hebben.
Groetjes van Céline
Mijn ouders komen uit Mersin, ik ga ook vaak op vakantie daar heen, Adana is een drukke stad, leuk om te shoppen maar om te wonen zou ik liever kiezen voor Mersin, niet omdat het mijn stad is, het is er minder druk. In de zomer is het niet uit te houden in Adana. En je hebt gelijk, de delen waar je bent geweest dat zijn echt plaatsen waar je kan wonen, dat zou ik ook wel willen, maar ja.
Groetjes Almira
Mijn vriend komt ook uit Adana, ik zou hier zeker wel kunnen wonen.
Wat een stad!
Heey,
Ik kan me voorstellen dat je jezelf niet in Adana ziet wonen. Ik heb hetzelfde, mijn vriend woont ook in Adana. Het is een mooie stad maar voor mij iets te groot en te druk. Ik ben afgelopen zomer voor 6 weken in Adana geweest, het is er niet uit te houden zo warm dat het is… Bovenal spreekt er in Adana haast niemand engels waardoor ik mezelf vaak onbegrepen voelde.
Het lijkt mij beter om in een toeristische plaats te gaan wonen. In een toeristische plaats spreken meer turken engels en kijkt men je niet na als je over straat loopt. Bovenal zijn de turken die in toeristische streken wonen meestal moderner en minder traditioneel.
Groetjes Elise
Hoi Celine,
Ik woon nu ruim 2 jaar in Adana en ik heb ong. 1 jaar in Mersin gewoont.
Nu is adana een grote stad en , naar mijn mening niet of zo goed als niet modern. Je word vaak raar aangekeken en mensen begrıjpen je niet goed door de taal barıere. Zelfs dokters spreken meestal geen Engels of Duits.
Maar als je een redelıjk woordje Turks spreekt dan kom je er wel.
Mijn ervaring is zozo hier. In adana is er weinig te doen en de mensen zijn dan ook (ın het algemeen) ouderwets ingesteld.
Nu woon ik in een redelıjk moderne wijk, maar dan nog zal je hier vreemde blikken krijgen.
Mersin was erg mooi en (ın vergelijking met antalya) rustig. Je heb daar het 3e mooıste en schoonste strand van Turkıje en veel natuur.In tegenstelling tot de 2 stranden in adana, werkelıjk verschrıkkelıjk. Ook zijn de winkels in de stad erg modern. In de zomers zie er dan ook regelmatıg toerısten vanuıt europa.
Persoonlıjk vond het daar erg prettig vertoeven.
Huizen huren is r redelijk makkelijk en voor weinig geld kan je er al een mooi huis of appartement huren.(onder de 300 euro heb je al een mooıe villa met meerdere balkons en tuın en ± 4 kamers)
Trouwens voor appartementen geld dit ook in adana.
Maar laat je vriend dit doen anders kost het je veel meer. Zodra ze weten dat je uit europa komt is hier ALLES 3 tot 4x zo duur!!!
Beide steden zijn goed te doen, maar je moet een beetje aanpassen.
Het gaat natuurlijk om jullie geluk en dat… moet je toch samen maken!!!
Hoop dat je r iets aan hebt. Als je iets wil weten en ik kan je helpen…
Laat het me dan maar weten.
Groetjes Mira