Wonen en werken in Mexico

Hallo,

Mijn vriend en ik (40&30) willen graag voor een jaar (of misschien 2) gaan werken en wonen in mexico…en dan met name op 1 van de grotere eilanden.
We zijn allebei Horeca mensen met een flinke bagage ervaring!
Dit zou voor ons een bekrooning zijn op hetgeen we tot nu toe hebben gedaan.
Graag zou ik meer informatie willen over dit onderwerp…met name over het vinden van woonruimte en werk.

Alvast bedankt!

Welke eilanden bedoel je? Mexico heeft een tweetal eilanden waar je beetje fatsoenlijk kunt wonen en werken. Maar echt groot wil ik ze zeker niet noemen. Ik denk dat je eerder werk vindt op het vaste land aan een van de kustplaatsen als Cancun, Playa del Carmen, Puerto Vallarta etc. Daar zit het meeste toerisme en is dus het meeste werk te vinden.
Als je toch een eiland wil, dan zijn Cozumel en Isla Mujeres eigenlijk zo’n beetje de enige eilanden waar je terecht kunt.

Voor woonruimte vinden is denk ik het beste iets te huren. Kun je het beste doen door ter plekke de straten verkennen en naar te huur borden zoeken. Geeft vaak beter resultaat dan in de krant of iets dergelijks gaan zoeken.

ola ed!

Alvast ebdankt voor je snelle reactie, het liefst gaan we wonen en werken op Isla… wij zijn hier 2x geweest en dit is een plek naar ons hart.
Redelijk veel horeca dus er zou iets te vinden moeten zijn.
Volgende week ga ik op internet alle hotels aanschrijven op Isla Mujeres.
Wie weet!
Als je nog meer informatie hebt hou ik me aanbevolen!

Hehehe ik zou het niet vol kunnen houden op zo’n eilandje. :slight_smile: Mocht je geen of negatieve reactie ontvangen, ga dan wanneer je in Mexico bent gewoon persoonlijk opnieuw langs die hotels. Veelal wordt er niet via internet gereageerd. Maar als je er alsnog persoonlijk langs gaat dan krijg je vaker wel positief antwoord.
Succes

Hallo allemaal,

Ik wil graag gaan werken in playa del carmen voor een half jaar of een jaar.
Weet iemand toevallig voor mij een baantje. Of heeft iemand tips voor mij welke hotels ed ik het beste kan proberen? Of rechtstreekse namen en nummers dat zou helemaal te gek zijn. Ik hoop dat ik snel een reactie krijg.

BVD Jessica

Hallo daar,

Hebben jullie al eens gedacht om te wonen en werken aan de andere kust van yucatan, in de buurt van Merida.

Ik kan je heel veel informatie verschaffen over wonen en werken in yucatan.

Over het kopen van een huis of de overname van een klein bedrijfje.

Als er iemand geinteresserd is kun je op deze mail reageren.

Ben nieuw op deze site, maar heb vandaag het een en ander gelezen over bijvoorbeeld de aanschaf van een huis aan de kust van Mexico, wat volgens enkele niet mogelijk is of slechts met behulp van een bank of mexicaanse vrienden.

Dit is echter niet geheel waar, er is nog een vele betere en belastingtechnisch gezien gunstigere mannier om iets te kopen.

Als er iemand serieus geinteresserd is laat dan een bericht achter.

Ik kan je ook helpen met ervaren en betrouwbare advocaten en notarissen in yucatan, heb inmiddels veel ervaring opgedaan hier in mexico.

Halo Rex,

ik ben Belg en ga binnenkort trouwen met mijn Mexicaanse vriendin hier in Belgie. Zij is afkomstig van Querétaro en binnen 2 a 3 jaar willen we iets kopen in Mexico (liefst aan de kust). We zijn ook geinteresseerd om eventueel een klein pension of B&B over te nemen, alle info daaromtrent is zeker welkom op [EMAIL=“infoman@telenet.be”]infoman@telenet.be
Met vriendelijke groeten,
Georges.

Ik zou graag aankomend jaar voor een paar weken naar Guadalajara willen. Ik heb iemand ontmoet en wil graag die kant op. Is er iemand die me wegwijs kan maken hoe ik dit het beste aan kan pakken. Werken lijkt me ook geweldig, maar spreek nog niet echt goed spaans. Wel engels en duits. Zijn er Nederlanders daar in GDL die iemand kunnen gebruiken? Laat het me weten. Ook sites voor goedkope vluchten zijn welkom.

groeten,

Ivo

hai rex, ik wil vanaf oktober graaf voor 3 jaar verhuizen naar playa del carmen. heb jij misschien informatie voor me wat betreft visum en mogelijke baantjes??
hoe ik kan solliciteren en het best open functies kan vinden?
alvast onwijs bedankt! gr, iris

hallo rex,

Ik ga over een week naar mexico stad verhuizen en kan jij mij vertellen hoe ik het beste een huis kan kopen of hoe het zit met de belastingdienst daar en misschien voor de rest nog wat tips.

met vriendelijke groet,

Leon Vermeer

Hallo!

Ik ben drie maanden in Nicaragua geweest. Daar heb ik vrijwilligerswerk gedaan. Nu zou ik graag een aantal maanden betaald gaan werken in Mexico. Heeft er iemand informatie over een leuke plaats in Mexico waar je makkelijk werk vindt? Ik spreek Spaans, maar niet vloeiend.

Steffie

Hoi steffie,

Ik heb ook plannen om naar Mexico te gaan voor een aantal maanden. Ik wil graag weer naar Playa del Carmen wat een erg leuke plaats is om voor een langere tijd te verblijven.
Misschien een idee om samen te gaan?

Gr Jessica

Ook ik ben van plan om die kant op te gaan, momenteel druk op zoek naar werk en huisvesting. Als iemand hier nog tips of connecties heeft hoor ik het graag!

Groet,

Sophie