Hallo iedereen,
Ik heb de mogelijkheid om misschien in Malta te gaan werken.
Het lijkt allemaal te goed om waar te zijn.
Goedbetaald werken op een mooi eiland.
Omdat er hier geen Malta FORUM is maak ik hier maar een onderwerp aan . Het dit tweemaal gepost was eigenlijk niet de bedoeling.
Iemand enige tips?
Hoe zit het met belasting daar? En de kwaliteit van wonen …
Waar moet ik rekening mee houden? Wat zijn de slangetjes onder het gras? Hoe duur is het eten etc…
Ik heb redelijk wat ervaring met immigreren, ben een belg woon nu in ierland en heb lang in Nederland gewerkt en ook in Duitsland gewoond. En mijn ouders woonden in Hongarije dus …
Hoe ist in Hongarije. Mijn ouders wonen in de zomer in Jagonak dicht bij Dumbovar. Naar het schijnt was het dit jaar een heel erg slechte zomer.
Ik zit normaal gezien in de zomer ook in Hongarije. Ben ook een fan maar wegens drukte ging het dit jaar gewoon niet.
Ik heb jullie huis bekeken, de site enzo
Echt heel erg mooi
Het is prima hier. We genieten nog elke dag. de zomer was best oké hoor, zeker het voorjaar was te gek. We hadden gasten eind april in de mei vakantie, die hebben elke dag gezwommen in het onverwarmde buitenzwembad!
Daarna wat wisselende perioden, heel warm en ook wel wat natte dagen, maar juli en augustus gewoon lekker zomer met ook wel een paar hele warme dagen. September was ik warmer gewend, dus dat viel wat tegen, maar nu hebben we al een tijd heerlijk weer, vandaag weer de korte broek aan; ruin 25C, heerlijk!
Maar jij hebt plannen om naar Malta te gaan, het is volgens mij een rustig eiland met lekker weer. Ik ben er nooit geweest, maar toen ik bij het reisbureau werkte was er best animo voor, geen feestvierders, maar mensen die van rust, natuur en zee houden.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden, ik vind alle uitdagingen die je liggen en als het in je mogelijkheden ligt, doen! Maar dat ligt aan je omstandigheden.
Haha, je hebt afgekeken, is heel slim want we hebben voor 2014 al redelijk wat boekingen. Het Muemlék al 9,5 weken geboekt en het Voorhuis al 5, dus we zijn tevreden en onze gasten ook. We hebben steeds meer gasten die voordat ze naar huis gaan al meteen de nieuwe vakantie voor het volgende jaar vastleggen, dus dat is heel leuk.
Nou in elk geval veel succes, ik ben benieuwd wat het gaat worden voor je!
Hey Sandra,
Thanks voor de feedback. Hongarije is ook echt een leuk land. Ik zou er gerust kunnen wonen.
Het enige wat mij soms stoort, en jou ook las ik op je blog, is dat wij echt de rijke westerlingen zijn in de ogen van de Hongaren. Ik snap het soms wel
zij worden ook volledig gebrainwashed door Westerse Media, and the Sun always shines on tv right. Naar het schijnt kijken de Hongaren veel TV.
Teveel soms wat zij denken echt dat het goud bij ons aan de bomen groeit.
Ook denk ik dat dit komt door de spectaculaire exodus van Hongaren naar West Europa. Ik las dat er ondertussen meer dan 1 miljoen hongaren zijn
geemigreerd. Das in verhouding bekeken echt wel veel, zeker als je vergelijkt met Polen(2 miljoen emigranten)maar Polen heeft wel 6 keer meer inwoners. De mensne met een beetje verstand en opleiding zijn heel vaak vertrokken en laagopgeleide mensen blijven achter.
By the way jullie site is offline
Ik kan hem niet benaderen
groeten