Wonen en werken in Belgrado

hai!
ik weet dat er nietveel vraag naar is, maar toch. ik woon nu een jaar in Belgrado, en ik blijf nog jaar. ik heb in dit jaar zo veel geleerd!! niet alleen heel goed engels, maar ook veel dingen van het land. het is namelijk een ontwikkelingsland.
en ik denk dat het best goed is om hier voor een jaartje heen te gaan.
als iemand hier informatie over wil, kan ik die geven!

groetjes suzanne

Hallo Suzanne,

Wat interessant dat jij op zo jeugdige leeftijd al voor zo’n tijd in Belgrado zit!

Ik heb in het voormalige Joegoslavie heel veel rondgereisd, vooral in Montenegro. Maar jij woont dus in Srbija.

Was er geen verschrikkelijke oorlog geweest dan had ik niet in Toscane, maar in Montenegro gewoond.

Ken jij de boeken en reisverslagen van A. den Doolaard
over Joegoslavie?

Herberg met het hoefijzer en Het
land achter Gods rug. … Vooral Het land achter Gods rug vind ik erg mooi! …

Maar sorry, ik dwaal af!

Je schrijft: “ik denk dat het best goed is om hier voor een jaartje heen te gaan als iemand hier informatie over wil, kan ik die geven!”

Niet voor mijzelf, maar voor een paar jonge Italianen, pardon Toscanen, zou ik die info wel willen ontvangen. Maar waarom die niet hier gepubliceerd??

Sterker nog: ik ben beheerder hier van het Italie-forum, maar zou dolgraag hier een forum willen openen over voormalig Joegoslavie.

Voel je er iets voor samen met mij zoiets op te zetten ?

Distinti Saluti
Arturo

P.S.
Ik kan het niet laten:
Wat info over den Doolaard

http://www.literairnederland.nl/web/forum/…icked=Onderwerp

http://adendoolaard.tripod.com/

hallo Arturo,

leuk dat je hebt gereageerd!
ik vind het een heel goed idee om een forum te openen voor het voor voormalig Yoegoslavie. En ik wil daar ook zeker aan meewerken! Ik ontmoet hier steeds weer mensen die zich op de eerste plaats yoegoslaaf noemen.

Welke informatie heb je precies nodig? En zou je me wat meer kunnen vertellen over hoe jullie forum werkt.
even iets anders. Hoe ben je eigenlijk in Italie terecht gekomen? En
kom jij ook uit nederland?
Het is zeker geweldig om daar te wonen, of niet??

Nee, ik heb die boeken nog niet gelezen, maar nu ek er over heb gehoord, wil ik ze zeker eens lezen!

groetjes suzanna :rolleyes:

Hallo Suzanne,

Voor de overzichtelijkheid zou het al heel wat zijn als er een aparte rubriek kwam over de Balkan :
voormalig Joegoslavie
Slovenie, Kroatie, Bosnie-Herzogovina, Servie en Montenegro, voormalig Yoegoslavisch Macedonie.

Albanie, Bulgarije en Roemenie zouden ook in dat geheel passen, net als Griekenland, maar dat laatste land heeft hier al een rubriek.

Italie wordt ook wel aangeduid met “Het Apenijnsschiereiland” en die bovenstaande groep ook wel met :“De Balkan”

Bij term Balkan moet helaas worden aangetekend dat menigeen het etiket Balkan nu nog negatief interpreteert. De vele onderlinge twisten tussen de vele etnische groepen , hebben de naam geen goed gedaan voor het toerisme… Roemenië noemt zichzelf niet graag een Balkanland.

Maar ik vind dat we hier over die schaduw van het verleden heen moeten stappen. Ieder €uropees gebied is in het kortere of langere verleden zwart van de burger-oorlogen en vroeg of laat worden alle delen van de Balkan (betekent: Bebost Gebergte) deel van de €uropese Unie.

Ik ga nu een “grensoverschreidende” poll proberen te maken, door gewoon de Adriatische Zee centraal te stellen. Weet nog niet of dat lukt hoor! Vandaar ook mijn antwoord op jouw tweede vraag…:

II. Hoe dit Forum werkt moet je mijns inziens gewoon zelf uitvinden en uitproberen. De funktie “Verwijderen” en “Bewerken” zijn daarbij zeer handig! :smiley:

Door mij “Bewerkt” : Apenijnschiereiland" moet zijn: Apenijnnenschiereiland", of is het verdorie nou met één n . Nee twee dus.

Mi scusi,

Die poll staat even in de verkeerde rubriek. Wordt gecorrigeerd. (zo gauw ik weet hoe dat moet… :rolleyes:

Zie voorlopig effe:

http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=S…=ST&f=20&t=5495

hoi Suzanne,

ik ben wel geinteresseerd in eventueel werken in Belgrado maar het is ondertussen bijna een jaar terug dat je je berichtje plaatsde. Desondanks ben ik nog zeker geinteresseerd in enige info!

groeten,

Christiaan