Wonen en Emigreren naar Malaga/Torremolinos

Hallo beste Allemaal,

Ik ben Maria van Sluijs,
Excuses voor mijn foto maar die krijg ik niet gedraaid om een of ander reden,maar ik ben t echt hahaha,
We zijn tot een jaar geleden woonachtig geweest in Spanje,en dan aan de Costa Blanca,Calpe,Albir etc.
Het is er ons altijd goed bevallen en we hadden er toendertijd, geen klagen, tot 2 jaar geleden ook voor ons het doek viel op Financieel gebied en we genoodzaakt waren terug te keren naar Nederland vorig jaar.
Uiteindelijk is dit wel een juiste keuze geweest om eens de puntjes op de i te zetten,maar merken we al snel dat we hier niet meer kunnen wennen.
Sterker nog als we vandaag nog terug kunnen doen we het.
Mijn vriend en ik hebben samen een dochtertje van 4 die geboren is in Benidorm en hier in Zeeland eigenlijk al beetje ingeburgerd is en al lekker naar school gaat.
Het zal weer nieuw voor haar zijn allemaal straks en ik dacht dat ze niet veel had meegekregen maar toch herinnert ze zich nog wel bepaalde dingen.
Gelukkig alleen de leuke dingen,want we hebben nogal wat tegenslagen gehad met de verkeerde mensen in ons leven,jammer maarja dat weerhoudt ons er niet van het weer opnieuw te proberen en met vallen en opstaan wordt je immers groot toch?
Nu dat we zo gefocust zijn op ons terugkeer en ons dochtertje nog zo jong is, denken we dat we dat wel gauw moeten beslissen.
We hopen dan ook stellig dat dit jaar ons jaar wordt en mischien onze wens nog in vervulling gaat.
De keuze die we nu alleen hebben ligt richting Malaga/Torremolinos.
Volgens mijn vriend is daar veel meer leven,en buiten dat het er erg mooi is,zou er op bussines gebied ook wat meer te doen zijn.
Dat het er meer bruist dat geloof ik wel,want Calpe ,Albir Benidorm is t ook niet meer tegenwoordig, daar zijn we zelf de dupe van geweest.
Dit Forum vondt ik dan ook erg interresant want er zijn toch wel bepaalde dingen die ik graag nog zou willen weten over deze plaatsen zoals bijv.of er ook Nederlandse scholen zijn,en ik zou graag in contact willen komen dus met Nederlanders die er wonen,en hun ervaring hierin willen delen.
De DO’s and DON"TS zeg maar…
En mischien dat er nog leuke plekken aan te raden zijn om er te wonen als gezin,waar kinderen zijn en ze heerlijk met elkaar kunnen spelen,zonder gevaar op de weg.
Ook zou ik het leuk vinden als er wat mensen zijn die wat foto’s zouden willen delen,hierdoor kom je tevens ook in de gelegenheid wat nader kennis met elkaar te maken.
Mijn mannetje komt uit Vlaardingen en is stukkie ouder dan ik en ik kom uit Zeeland,daar waar we nu zijn op t moment.
Ik ben Colombiaanse van Origen maar daar alleen geboren en opgegroeid in Nederland(Geadopteerd)
Ik heb nog een zoon uit mijn eerste Huwelijk hij woont helaas nog bij zijn vader in Calpe en ja hij is ook zeker de reden van deze beslissing.
Ik weet dat hij dan ook heel blij zal zijn dat zijn Moeder weer terugkeert naar Spanje, al is t stukje weg maar beter als Nederland zou hij zeggen.
Nou,volgens mij heb ik alles wel zo’n beetje verteld, wie weet hoe t allemaal loopt.
Uiteraard sta ik open voor alle informatie over Malaga en of Toremolinos.
Ons plan is toch om eerst eens op vakantie te komen en dan een beetje rond te gaan kijken.en dan zien we wel hoe t balletje rolt toch?..

Met Vriendelijk Groetjes,

Maria van Sluijs.

Hoi Maria,welkom op wereldwijzer!
Nou ik krijg al een stijve nek als ik je avatar foto bekijk !:slight_smile:
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht op het Spanje Forum hier op wereldwijzer.
Weet zeker dat er mensen zijn die je een beetje op weg kunnen helpen met al je vragen.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Maria!
Met vriendelijke groet,
georgessiam.